Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvízel
Autor
Gora
svízel ví svý
o kořeni zel
- okořenil lnutí
knutou chapadel
svízelný svět
pod kameny žel
zakoření
54 názorů
Hugo Ramon
23. 11. 2017:-))
Kolobajdo, díky, no stavebko nemám...ve svém věku už asi novostavbu nepostavím:-), ale svízelí dost a dost:-(
My z provincie Natal říkáme "SvíZuluů - nám zakoření i Stavební spoření o) /**
Krmil jsem králíky pampeliškami už jako kluk u stejdy v Jakubech u Děčína. Pampeliška je moc fajn.
pampelišky by králíkům chutnaly...včera četl na tom večeru jeden spisovatel povídku o 68 s názvem Pampeliška...taky moc pěkné
To, o čem píšeš, popsal nádherně Robert Fulghum na pampelišce: Ta je považována také za plevel a přitom je to úžasná a v mnohém směru užitečná rostlina.
blackie, díky...no, dočetla jsem se, že je i léčivá...díky za komentář, nakonec se ještě dám na bylinky...
blacksabbath
18. 11. 2017Vyjděme do přírody a dívejme se kolem sebe. Vidíš ?.... jedna bylinka vedle druhé, každá je k něčemu dobrá. Nepodceňujme ani tzv. „ plevel“, vždycky, když se v nějaké lokalitě rozmnoží, znamená to, přirozenou regulaci.....je to nabídka přírody k ozdravení: Utrhni si bylinku....i ta svízel umí léčit............*/***
Jo tak to musíš. Před chvílí jsem si zpíval: neviděli jste tu mou panenku, šla do lesa an chvilenku, neviděli jste tu mou panenku, šla do lesa trávu žít... Přitom mě napadlo, co asi s tou lesní trávou dělala? Te není z rovna moc vhodná na krmení, aspoň si myslím.
Díky moc, no, plela jsem jakýsi neuvěřitelný plevel, tahala kořeny zpod kamenů....knuta se mi hodila:-) - bez donucení by se na to člověk vybodnul...
Přítula je moc hezké slovo - snad příště:-)
Pohrála sis. Ještě jsi tam měla dostat nějak toho přítulu. Nebo ho nahrazuje lnutí? knuta chapadel - to je zajímavé.
Ale mezi plevelem a kulturní rostlinou, je jenom nepatrný krůček. Asi jako mezi námi a divochy. Stačí málo a jsme v háji, kde sídlí "Pán much." Však víš.
Svízel přítula, správně. Je na ni dobrý Roundop, Starane a Fluid. Ale to bych to tu všechno pohřbil a to nechci, tak ji nechám růst a tebe taky, v tom literárním světě. Píšeš hezký básně. T.
Evženie Brambůrková
16. 11. 2017To je pěkné. /T
Pěkná a výstižná hříčka se slovy. TIP :-))). Když se svízel přitulí, je nesnadné se vymanit z jeho osidel.
aleš-novák
16. 11. 2017jasně, v každém kraji má jiné jméno...víme o koho jde...:o)
aleš-novák
16. 11. 2017přítel svízula...