Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTři dámy
Autor
Yan73
Ve vinohradském činžáku
dým prostupuje vetchá těla.
Život už je má na háku,
Smrt asi na ně zapomněla.
Tři staré dámy v županech
bydlí už týdny spokojeně.
Župany stařen neprané…
Dost! Stačilo o hygieně!
Těla tří stařen, hustý dým.
Popelník s vajgly právě přetek.
Kyslík se váže. Oxidy.
Kafe a víno, stovka retek.
Čas? Jenom pojem. Plyne tu
tiše a hladce, neskřípe nic.
Láhev má slouplou vinětu.
Vína je málo na dně sklenic.
Dopít. Spát… než se rozední
budou zas vzhůru. Spí jen lehce.
Cigareta, dnes poslední.
A Smrt je pořád nějak nechce…
30 názorů
Souhlas s předkritikem (nebo s předním kritikem?) Safiánem - Pěkná práce. Např. "Čas? Jenom pojem. Plyne tu tiše a hladce, ... láhev má slouplou vinětu..."
Článek UJČ jsem přečet a přijde mi, že to, co tvrdím výše s ním není v rozporu. Nezdá se mi, že by se jednalo z mé strany o rytmickou chybu.
Dále jsem přemýšlel nad tím, co dílu chybí a zkusil jsem to rozvinout a předělat (vkládám to nově do doporučených).
Pěkný Nový rok Y.
Mirosláwku,
jsem ta poslední,která by tě do něčeho nutila. Když se mnou budeš chtít mluvit,tak se mnou mluv a když ne tak ne. Dělej jenom to,co se tobě samému chce.
Miroslawek
14. 12. 2017Umbratica: jediné, co skutečně musím, je umřít ;)
V krátkém čase, který je mi momentálně dán, jediná poznámka - k přízvučnosti předložky v daném výše "diskutovaném" případě doporučuji přečíst http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=6192
V aréně mám nový anglický sonet Ghotic. Až budeš mít čas,napiš mi,jestli se povedl. Dnes už odcházím. Přeju pěkný víkend.
Když myslíš,že tohle se nepovedlo,myslíš .že komteska Marie se povedla ?
Mirosláwku,
musíš ale uznat,že tahle básnička se Yanovi povedla. Když si ji čtu už asi potřetí,líbí se mi víc a víc.
Miroslawek
03. 12. 2017Sympaticky soustředěný a přemýšlivý pokus na vážné téma. Že to tak docela nevyšlo nevadí, i to se počítá.
Měl jsem i otce, kamarády, sport, hospodu :)
Ale ty ženy tam také měly svoje místo.
To jsi něco jako Baudelaire. Ten také vyrůstal v čistě ženském světě. Je ale zvláštní,jaké pak mělo takovéto dětství pokračování.
OK, vidím to stejně. Domov pro seniory jsem též absolvoval. Svět žen v županu (matek, babiček a sousedek) mně vždycky (už od mala)fascinoval.
Jak víš,jsem ted' každou chvíli v domově seniorů. Musím říct,že hodně žen dožívá způsobem,který popisuje Halas. Ale ne všechny staré ženy jsou takové. Některé si dokážou si najít smysl života i tehdy,když jim všichni umřeli nebo na ně všichni zapoměli.
Staré ženy jsem předtím nečet - dík za tip. Líbilo se mi to, akorát mi přijde, že básník jim nenechal žádnou radost. Nejvíc mně dostalo, že by zřejmě chtěl z řídkých vlasů stařen vyrábět žíně pro smyčce :) asi jako vedlejšák k basničkám.
V prosinci jsem online, tak jsem zvědav. Ahoj Y.
Není to kritika,je to jen takový kamarádský koment.
Nezanevřela jsem na vázaný verš,ale moje čtenáře víc baví moje verše volné. V říjnu jsem ti psala,že budu zveřejňovat občas nějaké experimentální textíky. Pořád na to nebyl čas,tak snad ted',v prosinci.
Je to taková básnická polemika s Halasovou básní Staré ženy.(smajlík) Zrovna včera jsem si ve slovníku oživovala pojem unanimismus. - Řekla bych,že ty staré alkoholičky hned tak neumřou,protože jsou spolu a držím jim palce,aby spolu byly co nejdýl. Tip.
U předložkové vazby "o hygieně" je o nepřízvučné, takže podle mě je to v pořádku.
Dík za zastavení, ahoj Y.
Proč rytmicky nesouladný rým: Spo-ko-je-ně/ o-hy-gi-e- ně? Má nějaký význam?
Jinak pěkná práce.