Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAndrejův listopad
Autor
Movsar
Národní, 17. listopad ráno. Všude planuly svíce a ležely květy, sláva se dala krájet; ze zástupu věrných dokonce jeden profesor fyziky ustrnul v náhlém osvícení a jako apoštol o letnicích počal mluvit zvláštním jazykem, jímž vydal počet všech atomů toho místa; byli jsme tím úžasným výkonem mysli ohromeni, ale nebylo sporu o tom, že to duch svatý – On, pan Andrej z toho učeného muže mluví. A byl to teprve začátek.
Pak nějací lidé z jednoho bytu snesli piano. Mladík s divným pohledem začal preludovat Mou vlast. Ženy upadaly v mdloby, muži je křísili a pomáhali jim na nohy; neboť v Jeho přítomnosti ženy jsou ženami a muži znovu nacházejí svou mužnost. Solidarita mezi lidmi vůbec byla zas po letech hluboká, jako vráska na čele dobrého státníka.
A na to všechno s dobrosrdečným výrazem ve tváři hleděl On, pan Andrej. Jeho jméno šlo po rtech vůkol, však pevně v srdcích dlelo.
11 názorů
myslím, tedy jsem a pravím: je úplně jedno, zda nám vládne Petr nebo Pavel a z toho zjištění mne už pár let hlava nebolí. Moje, nyní již na pravdě Boží, tchýně říkala: Hajzláci to jsou, všichni dojednoho. A mně nezbývá než souhlasit :-))
snad si povšiml i trochy ironie v prohlášení ... ano, uvidíme, lid zvolil, lid má!
aleš-novák
23. 11. 2017Andrej vykonal mnohé...srovnatelně s jinými politickými šíbry. Jen ať si užije své chvíle slávy, obyčejný smrtelník to na těžkostech života ani nepozná, jestli tam je Andrej nebo jiný čulibrk...
aleš-novák
23. 11. 2017ještě nic neudělal a už je špatnej...? :o) uvidíme...v nejhorším ho někdo za čtyři roky zas vystřídá...
jen si říkám, jestli to lidi budou schopni zastavit nebo zase budou charty a začnem si to říkat jen doma... ta doba měla něco do sebe, když si vzpomenu na ty půdní vestavby, kde se nás mačkalo třicet a to vzrůšo, že děláme něco, co se nesmí
Ale A. a všichni jeho chlapíci to přece myslej tak dobře! Vondráček je tak bytostně milej a vstřícnej chlap, obdivuje britskej parlament! A firma resp. vláda bude plná schopnejch odborníků, vstřícnejch a a udělaj pořádek ve financích a vůbec! Vždyť byli u StB před třiceti lety, zamlada, to je dávno, život je naučil, už jsou jiní, dospělí, chápaví a lidští, už vědí, co lidi potřebujou! přece
muhehehe, to se ti povedlo... je dobře, že nás ještě něco dokáže rozesmát..