Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMr Hyde
Autor
Umbratica
Mr Hyde
Až přijdeš domů
sundáš si z tváře masku
a z prstů rukavičky
a z hlavy cylindr
postavíš do kouta svou věrnou hůlku
z níž vyskakuje nůž
Z kostkovaného pláště
na háku u dveří
do mokrých galoší bude kapat
kondenzovaná mlha
než se ti vypaří z myšlenek
Všechno už budeš mít na háku
až přijdeš domů
Ze spíže vytáhneš paprikové
brambůrky značky Lay's STRONG
a znaveně si pustíš telku
znaveně odtrhneš uzávěr
z plechovky prvního piva
abys pak mohl svobodně říhat
do zvuků střelby a kvílení brzd
než zvolna dořinčí všechno to sklo
v osvobodivém usínání
To bude až přijdeš domů
Zatím jsi ale ve firmě
jsi velký šéf a - strašíš
24 názorů
atkij,
někdo je úzkostný a mlčí,někdo je už preventivně naježený a agresivní a někdo kvůli zlému šéfovi raději změní zaměstnání. Každý jsme jiný.
Diano,
možná jsme se všichni s nějakým tím panem Hydem setkali. Moc děkuji za hvězdičky.
Dodolko,
když někoho ve své hlavě,jak píšeš. "uchopíme",je to první krok k tomu,abychom se ho přestali bát.Život ale není román a mnohý Mr Hyde nemá žádnou lepší tvář Dr Jekylla.
Lerak,
na lidi jako je můj Mr. Hyde platí spíše diplomacie než revolta.
Josephino,
z Mackieho jsem si vypůjčila jenom nůž v hůlce. Podobnost se nabízí. Stejná doba,,,stejný styl.
gabi,Čudlo,Rendle,medvídku,
moc děkuji za chválu a za hvězdičky.
atkij,
tuhle básničku jsem v duchu věnovala konkrétnímu člověkovi. On straší rád. Musíš to neustále vnímat tak,že jen straší.Pokud by ses ho ale začala opravdu bát,mohly by z toho být psychické problémy.
animovaný medvídek Pú
02. 12. 2017Dobré.
gabi tá istá
02. 12. 2017tiež sa prihováram za Jitkin nápad
Dobrý nápad, Mr Hyde mi straší v hlavě, taky jsem ho chtěla nějak písmácky uchopit, ale zatím se chápe spíš on mě
mohlo by končit pouze jsi velký šéf "a" ...ať si každý domyslí, co potřebuje:)
Jo, povedený.
gabi tá istá
01. 12. 2017...*
Ahoj a díky ,Yane. Právě se prokousávám k tobě spoustou avíz. Ale už budeš brzo na řadě.
Díky,qíčalko.
Pořád z rádia slyším,jak se máme všichni skvěle,ale mně mnozí starší lidi říkají,že v práci nebylo nikdy tak špatně jako je ted'. - Nechci to zobecňovat. Jistě je i hodně skvělých a kamarádských šéfů,ale je fakt,že zatímco sexuální obtěžování se pořád řeší všude,mobbing se moc neřeší. - Často to strašením teprv začíná.
Kočkodane,
na Mr Hyda a jemu podobné se musí takticky,na podnikových večírcích. Je třeba si s ním potykat a bavit se s ním o tom,co má rád. (V tomto případě to jsou rychlá auta) - Nejhorší je nechat se zastrašit a nechat si vnutit představu,že chodit do práce je horror.
agáto,
tys pochopila tu básničku naprosto přesně. Je to básnička ze současnosti,básnička o mobingu.Je to básnička o jednom konkrétním človíčkovi,který je mi docela sympatický,protože s ním nemám po pracovní stránce nic společného. Má ale smůlu,že znám i jeho podřízené a že jsem vrba.
:) to je dobrý .. jsi to dokonale popsala ... ještě bych to jemné slůvko na konci nahradila - děsíš .. a pak bych i věděla komu ji přečíst :))) super