Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seGothic
Autor
Umbratica
Dřív nikdo v černé krásu nehledal
a pokud ano , v tichosti to tajil ,
dnes se však z černé pravzor krásy stal
a čistou krásu za parchanta mají.
William Shakespeare - sonet č. 127
překlad Martin Hilský
Gothic
Dnes za černou se nikdo nestydí
vždyt' černou rtěnkou rty si ženy líčí
Muž v mrákotách ta ústa nevidí
a líbá tmu když vášeň v srdci klíčí
Muž temným slovům stěží rozumí
Hle - černé drápy za ruku ho drží
Své siréně se vzepřít neumí
ač zpěvem z mlhy přiláká ho k strži
Má tvoje milá kérku na krku ?
Na bledé pleti pavouk v síti sedí ?
Už nerozeznáš krákot od vrků !
Už černá s bílou pletou se ti v šedi !
Dej pozor hochu čti si Shakespeara
Což jsi jen obět' jež se nevzpírá ?
21 názorů
Mwk,
děkuji za upozornění. Už mě na ten způsob psaní upozorňoval Aleš. Myslím,že se to dá psát oběma způsoby,například se používá výraz Ghot móda , ale oba máte pravdu,že termín gothic je častější,proto jsem si název opravila.
Miroslawek
20. 12. 2017jen technická: Gothic
Knihomole,
vázané verše nabízím podle poptávky. Kdyby o ně byl větší zájem,psala byc jich i víc.
Goro,Rendle,
tak nevím - má zlý muž zlou animu,nabo animu hodnou ?
fialko,
díky za souhvězdí.
Dodolo,
ghotic je celkový životní styl. Tady vlastně ani tak nejde o módu. trochu se zajímám o ilustrace ghotic fantasy literatury.
Leraku,
tvůj koment mě velmi potěšil.Pochopil jsi dokonale,o co mi šlo.
Diano,Evženie,atkij,
móda ghotic poukazuje na to,že ženy byly ,jsou a budou nebezpečné.Je ale pořád dost mužů,které vzrušuje třeba stříbrný pentagram zavěšený na krku.
Černá a šedá byly vždy považované za elegantní, černá rtěnka a nehty - to je spíš póza. Ty, co by ji měly nosit jako výstražné zbarvení, ji obvykle nenosí.
Karpatský knihomoľ
15. 12. 2017Viazané je viazané. Verím, že to platí aj vo veršoch. Voľné obsahom nie sú horšie ale iba taký paperback. Drahý náhrdelník v krabici od topánok.
Evženie Brambůrková
14. 12. 2017V 70. letech jsme takto goticky vymóděné byli už na střední škole.
Takže nic nového, móda se točí stále dokola. :-)
Bing. Tak to jsi mi uhodila do hlavičky. Jak dnes aktuální!! Jsem z toho všudy přítomného černého pokryvu auf. A vůbec, z těch kalných industriálních barev. Permanentní lidský funus. V módě feminy je muž na okraji, jen snad geyové je spoluurčují. Málo chlapů, kterého uchvacuje žena v černém. Nakonec mi připadá, že ženám už tolik na vkusu mužů nezáleží. Jen si povšimnout, jak se ženy předvádějí samy mezi sebou!! O černých nehtech a ústech ani nemluvě. Ale copak se "nás" někdo na to táže? Tady jsme určili styl, a nacpem to do lidí. To by tak hrálo, abyse nám to nezačalo líbit. Z kamarádem si ten černý blebajs na ženách přiznáme. Ale veřejně v davu souzníme z tupým lidským davem. Tak jsem se nějak rozkecal. Rád jsem si s Tvými strofami porecitoval. Pěkné, Umbratico.
A ty celý víkend. Příští týden je ještě knihovna otevřená,takže tady budu a přání pěkných vánoc si nechám na příště. - Kdybys už u kávy neměšla co číst,tak mám ještě na panelu pohádku O pavím králi.
Dorou chut' ke kafi,Štírko. Myslím.že černý sonet se k černé kávě může velmi dobře hodit.
Proslov a báseň: parada. Skvela cetba ke kafi...(doufam, ze to neznevazuji :-) )
Jako ornitolog asi poznáš vránu od holubičky a to je velký vklad do života,Kočkodane. Můj sonet se ale obrací k chlapcům,kteří se v ornitologii moc nevyznají, jako třeba jistý Wilík blahé paměti.