Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyhnálovské klávesy
Autor
Umbratica
Vyhnálovské klávesy
Jak báječné by bylo do kláves
vír emocí smět svými prsty vložit !
Ves vyběhla by rázem na náves :
"Což ona sama tohle mohla složit ?"
Mít harmónium nebo cembalo
a před koncertem otevřít vždy okno...
Kluk zapomněl by rázem na balón
i penzista co šel si právě loknout
by na lavičku klesl pod lípu
a okouzlen by naslouchal a zíral
a hospodský by slzel na pípu
a v půllitrech by byla správná míra
Žel ani starý klavír nevlastním
Cit vkládat musím dál jen do básní
21 názorů
A ještě hezčí má básničky. Myslím,že i Morgenstern by se od něj mohl něco naučit.
gabi,
když máš raději volný verš, možná by se ti líbila moje dnešní Noční hlídka.A díky za típek.
fialko,knihomole,pane Kvído,Evženie,4U,
děkuji za tip a jsem moc ráda,že vás pořád bavím.
Leraku,
pro mě jsou notami spíš hlásky. Ráda si hraju s eufonií i aliteracemi. Ve vázaném verši to někteří i očekávají,ve volném verši už tak ne.
White,
třeba se mi časem podaří kápnout i tobě do noty. Budu hledat pro anglický sonet nové vyjadřovací polohy a třeba některá pobaví i tebe.
Muamarku,
třba si tady mých textíků nějaký ten hudebník všimne.
Mwk,
samozřejmě,že to není míněno vážně. Už jsi někdy viděl vážně míněné dada ? Mým vzorem je spíše Otakar Mrkvička než Ivan Diviš,ale občas jsem i vážná a v takových případech,bychom se spolu možná mohli o lecčems pobavit.
silene,
mám různé poetiky. Ráda bych byla tak krásně rozpolcená a mnohotvárná jako byl třeba Picasso.
A mně to přijde jako humorná nostalgie, i když myslím, že tak zrovna nepsáváš, nejistý smajlík. Takový tvůj Elektrický valčík.
Rozhodně se nevysmívám, jen usmívám.
Miroslawek
20. 12. 2017Marně hledám, co bych napsal. Myslím smysluplného. Báseň mě nebaví, přijde mi nudná a prázdná. Místy si i říkám, jestli je to skutečně míněno vážně, jestli to není parodie.
Whitesnake
19. 12. 2017och, není víc, než se ptáti návsi, by to sama zvládla, tohle je soned tzv. urputný, křečovitý, nijaký :-(
Tohle je krásné poetické a současně to vnímám jako parádní písňový text...
Verše jsou noty. Kdo má poetický sluh ten si je rozezní. To já poznám, když mi je mravenci roznašejí po zádech. Jako sonet mi to příliš nezní. Ale verše jsou to Tvé, značkové! Pěkné!
Evženie Brambůrková
18. 12. 2017To by bylo moc pěkné. /T
gabi tá istá
18. 12. 2017Um, už som sa viackrát zmienila, že dávam prednosť súčasnejšej poézii, voľnému veršu, ktorý nezväzuje, ale ak niekto umí, dokážem oceniť a to si ty...rytmus melódia, báseň spieva*
Karpatský knihomoľ
18. 12. 2017Báseň pekná, aj Kočkodanov prídavok.
Díky za básničku,Kočkodane. - Ještě jsi mě ale neslyšel hrát na harmónium, tak nebud' tak kategorický. To,co bych hrála já,to ve Vyhnálově ještě nikdo neslyšel. To si piš.
Až se to vyřeší,určitě budu vděčná za tvůj koment,gabi. Já zatím neodchazím. Do každé cesty za internetem musím investovat nejen čas,ale i trochu benzínu. - Snad aspoň stihnu odpovědět na avíza.
gabi tá istá
18. 12. 2017um, nie je to tvoj problém, máme ho všetci, nemám na to nervy, odchádzam, snáď sa to časom vyrieši
Danny,
počítač bych dnes ráno nejraději rozbila kladivem. Nejdřím nebylo možné se na Písmák vůbec napojit a ted' je to tak pomalé,že nevím,jestli nemám jít domů(napojuji se z knihovny).
Dodolo,
jsem ráda,že někteří tu hudbu v mých sonetech slyší. Čím víc lidí tu hudbu bude slyšet,tím víc sonetů budu vkládat.
Díky za típek oběma.
Verš (nejen) vázaný má taky svou melodii, ale i příroda "hraje". Jinak v létě, jinak teď vzimě, jinak ve slunném listnatém lese, jinak v hlubokém jehličnatém "černém" lese, jinak v otevřené krajině... neboj, ty melodie jsou v těch básních slyšet :-)