Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seArtefakty
Autor
Atacaminus
Probouzíš se brzy jako kukačky
aby pozvedly svá pírka a měsic
se tak mohl vrátit zpátky na oblohu
voda rampluje po parapetu
noutbuk sedí na stole
nedokoukaný film pauzuje
kocour se stydlivě převaluje po klaviatuře
každý jednotlivý tón se promění
v písmeno padající do psacího stroje
zatímco volné verše dál bobtnají
venku skromně vrcholí festival
zítra se vrací rodiče
4 názory
Zajíc Březňák
29. 12. 2017Báseň se snaží o jistou civilnost (hlavně druhá sloka) a zároveň o živoucí metafory trochu ve stylu Václava Hraběte (první sloka). Konec při opakovaném čtení působí svou nedořečeností. Ve druhé sloce mě ruší výrazy "noutbuk", "nedokoukaný", "pauzuje", nepřipadají mi příliš poetické a tak celý začátek druhé sloky oslabují (alespoň v mém vnímání). Prostě místy je té civilnosti na můj vkus až moc, ale chápu, že podobný typ poezie je dnes vcelku oblíbený. Kontext tvé tvorby na rozdíl od a2a2a neznám a tak jej nemohu zhodnotit a nemohu posoudit ani oprávněnost zařazení do výběru. S jistými (snad alespoň trochu srozumitelně popsanými) výhradami přidávám i tip. F.V.
Dávám výběr, protože jsem četl i tvé předšlé verše a rozhodně chci na ně tímto způsobem upozornit.
I když si poslední sloku vysvětluji možná jen po svém, faktem je, že mi to umožňuje, nabízí a to je dobře. I jinak báseň působí formálně úhledně, první sloka hezká lyrická s neotřelým využitím měsíce, ve druhé rytmicky poskládané ranní okamžiky, snad mám jen u kocoura pocit, ale neumím to řádně odůvodnit, že na mne působí klišovitě, snad proto, že kočky jsou symbolem domácí pohody, ale je to jen pocit. Příjemná momentka.