Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNavíc bude němá...
Autor
Muamarek
Když bláto lepí oblaka
a všechna moře planou
když tma knot svíčky odláká
na stopu pošlapanou
Když střechy tvoří podlahy
pod nimiž rostou krovy
pak svět je nějak neblahý
už tím, co takto poví
Když slunce všechno zamrazí
a do ledu to shrne
Když místo květů do vázy
jdou saze nepatrné
když blesky pouze zaduní
a hrom se divně blýská
pak drak spočine na tůni
jak velká odaliska
Když zrak vidí jen mámení
a uši slyší klamně
Když ze vzduchu je kamení
když lidem chybí rámě
Když ze srdcí jsou mohyly
jež pouze popel střeží
Pak věty význam pozbyly
už na nich nezáleží
Když jitra zrodí večery
když prázdno všechno řídí
když všichni – a ne některý
z miliard nás tu, lidí
jen kamsi jdeme, pro chůzi
však smysl náš krok nemá
Pak vše je vlastně iluzí
jež navíc bude němá
26 názorů
Mám rád vázané verše a jen tak je napsat, kdekdo neumí. Ty ano. I obrazy jsou celkem podařené. Škoda jen, že obsahově je to taková ta litanie nad "špatným směřováním světa", která tu už byla mnohokrát... přesto si dovolím otipovat!
Musím uznat,že když je někdo věčně ironický,tak lidi už přestanou věřit,že taky někdy něco myslí vážně. Poslední dobou se mi to stalo několikrát,takže asi budu muset s tou ironií začít šetřit.
Ty jsi zkrátka jenom jeden a vázaný, což mám ráda, a s pocity se ztotožňuji.T*
Diano, Korloide, Kočkodane - díky za Vaše poetická zastavení a pěkný víkend :-)))
Atkij, Čudlo, Fialko, Lerak, Štírko - díky moc Vám všem a mějte se krásně :-)))
Alice, já myslím, že v tom není rozpor - můžeš mít ráda lidi, ale můžeš chtít bojovat proti tomu, co se Ti nelíbí.
Legraci si také občas dělám, bez humoru to nejde... Ale je i čas na vážnou notu...
Hezký den :-)))
Štírka napsala komentář přesně vystihující i mé pocity po přečtení básně. Jen bych to neuměla tak hezky napsat.
Krasne ... ja Ti nevyctu tihu ve versich obsaženou, mas pravo na sve pocity a az se budes vznaset, budes o tom psat... dusevni rozpolozeni je tva osobni vec... Navic je to pohled na zivot... a dle meho pocitu jsi do nej dal hloubku...
Krasne ... ja Ti nevyctu tihu ve versich obsaženou, mas pravo na sve pocity a az se budes vznaset, budes o tom psat... dusevni rozpolozeni je tva osobni vec... Navic je to pohled na zivot... a dle meho pocitu jsi do nej dal hloubku...
Marku,
u tebe je zvláštní to,že v komunikaci s lidmi jsi velmi mírný a laskavý,ale ve svých básních pořád na něco útočíš. Nebylo by lepší dělat si z toho,co se ti nelíbí,spíš legraci ?
Goro, Kočkodane, Alice, Diano - díky Vám všem moc :-)))
Alice, při pohledu na svět, na dění kolem - ale přesto věřím v to dobré, jen upozorňuji na to, co dobré není, nebo co za dobré nepokládám...
Hezký den Vám všem :-)))
Marku,
dávám ti tip za to,že jako jeden z mála tady opravdu umíš psát vázaným veršem. Ale kde se v tobě pořád bere ta těžkomyslnost a ty negativní myšlenky ?
Marku, vydal ses nelehkou vázanou cestou, a dokážeš svým veršům vdechnout duši, a to je fakt dost těžké, takže poklona:-)