Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvět Salvátora D.
Autor
Gora
Svět Salvátora D.
Nechává místo vjemům
pro otevřené oči bulimie kreativity
v mezírkách roztřesených starých filmů
Skutečnostem skrývajícím jiné děje
/rozebrané na atomy/
bez předem daných scénářů
Vždyť slonům stačí k chůzi hmyzí nohy:
to my věšíme na torza stromů
sny které mizí
jako artefakty
odklapané lopatkami vodních mlýnků
na dravém potoce života
Po deskách mezi nohy stolů
mezitím odkapává
nažhavený čas
55 názorů
Zeanddrich E.
28. 09. 2020Líbí se mi to:)
Annabel-Lee
27. 02. 2018pecka :-) líbí se mi ta neobvyklá spojení slov..."pro otevřené oči bulimie kreativity"...ale nejsilnějš je pro mě tenhle obraz:
Vždyť slonům stačí k chůzi hmyzí nohy:
to my věšíme na torza stromů
sny které mizí
dost povedené :-))))))
a2a2a - nevím, co bych k té /ne/kvalitě dodala, snad jen - v nějaké formě poezie dost tápu, jednou vázané, jednou volné , jednou mini, jednou dlouhé...prostě stále hledám "svůj styl" a nevím, zda ho najdu. Zatímco v próze se snad trochu objevuje, aspoň mám ten pocit. Ale básně miluju, nejvíc...nechci to vzdát.
Upřímnost za upřímnost, a velký dík...tím větší radost mám, když se líbí:-)
Upřímně, až se mi nechce věřit, že může být tak kvalitativní rozdíl mezi tvými jednotlivými básněmi. Tady smekám a znovu se přistihuji (to pro omluvu), že někdy napoprvé nevnímám texty, jak bych měl. O to raději splácím dluh.
Musíš na to mít takový připínací prográmek.Měla jsem ho od jednoho ajt'áka. Jinak jsem ale,co se PC týče analfabet. Nějaký ajt'ák ti ale určitě ten prográmek rád pošle,nebo ti poradí,jak ho stáhnout třeba ze Slunečnice.
Ozzy,
ale někteří přece obrázky vkládají,určitě to zakázáno není. Kdysi dávno jsem to taky dělala.
Dobrý nápad s odkazy ... možná by bylo fajn, kdyby nám bylo umožněno do svých textů vkládat obrázky.
někdo to zde dělá, jmenuje na Rimmer, také Vesuvanka...nevím, jak to dělají, ale je to fajn, kdyžtak k nim nakoukni...
Radovan Jiří Voříšek
28. 01. 2018jo, obraz to vystihuje
Dalí je mnohem složitější osobnost,než se obecně soudí. Víš třeba,že si na studiích nechal říkat "československý malíř" ? Fotografovalo jej několik československých fotografů,modeloval ho jeden československý sochař. On těch děl samozřejmě využíval k sebepropagaci. - M.j.ale také dostal vyznamenání od generála Franca a přijal je,zatímco jeho sestra byla na druhé straně barikády. S.D. nejen natočil film Andalůzský pes,spolupracoval s Hitchcockem a jinými filmaři. Patří i do dějin fotografie,kam se zapsal spoluprací s Philippe Halsmanem. - S.D. byl velmi mnohostranná osobnost a bylo by to na dlouhé povídání.
Um, děkuju, mám o Dalím dost přečteno, zajímá mne hodně let...vím, že natočil němý film, tím začínal, později ještě několik, a kreslil kulisy "králi horrorů" do filmů, byl všestranně nadán a velmi kontroverzní...
Děkuju za informace ohledně obrazů, ten přesný význam jsem neznala.
Tip. - S.D. je tak trochu můj obor a tak jsem moc ráda,že mají o tohoto kontroverzního malíře lidé pořád zájem. Obraz Pokušení Svatého Antonína,který tě tak zaujal už patří do období po roce 1946,kdy malíř přijal ,otřesený výbuchem atomové pumy na konci druhé světové války, katolickou víru. - To,že sloni,kteří nesou na zádech symboly různých pokušení,mají pavoučí nohy znamená vratkost veškerých svodů ve střetu se skutečnou vírou(křížem v ruce Sv.Antonína). Dalí sám se ale rozhodně svodům světa neubránil. Miloval slávu,peníze a luxus,miloval trh a svět módy a většina lidí ani neví,že si víc vydělával jako návrhář ve světě módy než jako malíř. Největšího úspěchu dosáhl v USA,kde se choval způsobem,který byl ostatním surrealistům,většinou levičákům odporný. - Negativní charakterové rysy ale nebránily S.D. v tom,aby namaloval několik velmi duchovních obrazů , z nichž mám od dětství nejraději Vidění Sv.Jana od kříže. S.D. byl asi jediný,kdo vnesl do moderního malířství vznešenost a duchovní rozměr. Byl to moderní malíř,který byl v opozici proti modernímu malířství a to jak principiálně tak co se týče konfliktů s jinými malíři Picassem počínaje.
Jani, děkuju, taky jsem kdysi stála v úžasu nad Hodinami a jinými jeho díly, ale je to opravdu mnohovýznamové a stále moderní...díky:-)
Dodolo, díky a jsem ráda, že jsi se zastavila i u zatím neznámých obrazů...bulimie jako výraz hladu po stále nových a nových extravagancích - tím je SD. proslulý:-))
Irenko, to je moc pěkně vyjádřené :-))). Vzpomínám, že když jsem kdysi dávnoi viděla tekoucí hodiny poprvé, tak jsem se tomu smála, ale obraz má i myšlenku (i další obrazy Salvátora Dalího), stejně tak i Tvoje báseň. TIP
Překvapivé téma i zpracování, akorát by mi v té první sloce seděla víc anorexie, když tak koukám na ty nohy :-)
Ten obraz se slony jsem neznala, jen Pokušení svatého Antonína, poslední je moc pěkný, ten jsem taky neznala
Tip za originální téma k obrazům. Díla S. D. fascinují i mě. Slušná práce Ir.
agáto, dík, mám radost...k obrazům - táta maloval, mám celkově ráda výtvarno...k sobě - nejčastěji se dopouštíme omylů sami u sebe:-)
já tyhle obrazy moc nemusím, sic nevím proč, fantazii meze nekladu :) celkově mě Dali neoslovil .. ale báseň se ti povedla... když jsi kdysi psala, že máš nohy pevně na zemi, věděla jsem, že kecáš :)
Štírko, děkuju ti, jsem ráda, že se líbilo:-)
O odkazy jsem požádala Aleše Nováka, taky mi to nejde...
A já Ti moooc děkuji, za odkazy, poněvadž to jsou verše v obrazech a nádherné.... s podtexty....danými fantazií ... (já odkazy neumím, pomůžeš mi ?)
Luboši, takže jsi u mne objednal báseň, ano? Beru v potaz...
Díky, jedno černé bych si dala:-)
Oldjerry, díky, co je krásnějšího než obrazy a poezie /nemyslím své pokusy, ale ta pravá:-)/...
To je vyšší level... nemám právo udělit výběr, ale představ si, že si ho ode mne dostala, tip je samozřejmý*
Jitko, díky, to mne baví, už v létě jsem jeden "obrázkový" s klikacím dala - jmenuje se Bio illusion a je tam obraz Eda Hoppera:-)
Díky!
Evženie Brambůrková
18. 01. 2018Taky se mi to moc líbí. Máš neotřelé nápady. Super. /T :-)
Shaki, díky ti, jsem ráda, že jsi četla:-) Taky kouknu na tvůj příběh, o víkendu...
Taky jsem si tu vybrala části, které mě oslovily.
Na verše nejsem žádný odborník, ale vím, co se mi líbí a co ne. Tohle řadím k "líbí." :)
Tekoucí hodiny jsou můj nejoblíbenější obraz a Sloni s pavoučíma nohama hned v závěsu. Zajímavé, jak jsi to trefila. /*