Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePod znamením čísla 13
Autor
zvedavec
Noc vrhla
zvery beznádejnosti,
tma revala strachom
a slzy
bolesťou napájali toky;
i slnko vyšlo také,
čo neprebije mraky,
ba tieňmi
máta
krehkých a slabých.
Tí napokon zmĺkli
a v náhlom tichu
v nečakanom spánku
do čakanej skazy
tíško
lovia nové sily.
19 názorů
Tvou báseň si čtu už potřetí. Myslela jsem,že umím slovensky dobře ,ale zaskočilo mě slovo "máta" ve třetí sloce. Z kontextu chápu , překlad do češtiny zní mate,ale tvar toho slovesa mi připadá jaksi divný. Celkově se mi ale báseň líbí a vyznívé pro mne pozitivně. Tip.
gabi tá istá
14. 02. 2018...*
Přeji tvému milovanému člověku víru v dobrý výsledek i odvahu. A tvá báseň je součásti pozitivní energie, která k němu míří i tvým dobrým vysvědčením.
a2a2, Dodola, ďakujem
o čom to je? je to mnou prežívaný pohľad zo strany blízkeho trpiaceho (trpiaceho dlhotrvajúcimi bolesťami, chorobou a nevyriešenými problémami - aj napriek veľkej snahe, novými bolesťami a prekážkami pri príprave na blížiacu sa operáciu)
ťažká noc
Nevím, jestli je ten text pesimistický nebo realistický, v každém případě popisuje něco, co se nedá vytěsnit, popřít, přechytračit nějakým heroickým přístupem, jak je dnes v módě radit... v každém případě lovit síly do očekávané zkázy je asi umění, kterému je třeba se učit, a zřejmě tady víc pomůže víra (v nejširším smyslu slova), než rozum...
Mám pocit, že jde více o pohled na okolní svět než o intimní stesk, který je však nutně prioritním a jistě vedl i tebe k napsání tohoto textu. Jen jsi té vlastní niternosti nedal žádný prostor a namísto toho jsi objal svět, ale ten se ptá, proč? Právě verš o slzavých tocích příliš bubnuje na poplach. Musím však také říct, že tvá motivace k této básni je zřejmá a sympatická a při jejím vnímání pro mne i prioritní.
Mě se to líbí. Dramatický začátek a po té "oddych i myšlenku to má.
Nejsem kritik ale jen řeknu osobní názor. Báseň vázaná či nevázaná nesmí postrádat rytmické ubíhání. Když si recituji tak sleduji, jestli verše nedrkotají. I k melodičnosti (melancholie, emoce, obžaloba stavu) patří slova, která stav navodí. Já myslím, že s rýmy to máš docela dobrý. Já se taky potýkam sám se sebou.
:D potom, potom, za plotom
s tým rýmom si ale momentálne neviem rady, asi Ti to tam škrípe... ale ja ani neviem, či píšem rýmy, príliš sa o to nesnažím
Gora, vďaka!
zvedavec, ponurá nálada patří k noci, tmě, to se mi celkem zamlouvá, tady:
bolesťou napájali toky;
i slnko potom vyšlo potom také,
čo neprebije mraky,
bych vynechala -potom, stačilo by mi - i slnko vyšlo také...
a to napájali toky - se mi nezdá /i s těmi mraky - rýmem/