Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZ výšky
Autor
Umbratica
Z výšky
Tvůj les je plný pařezů
z kterých si přehráváš
jak z vinylových desek
letokruhové balady
Ze soucitného chvojí
padají gramofonové jehly
a jestřábí stín
rýsuje do mechu tanec
psychedelických ryzců
Kameny kolem vyhaslých ohňů
spoutaly posvátný plamen
až příliš neústupně
Tvůj les je plný vývratů
...Otisky prstů orkánu
se nejlíp snímají z dronu
nebot' má přecejen
počítačový nadhled
20 názorů
Díky,Agáto. Jaksi jsem si poslední dobou navykla na určitý nadhled. I dneska jsem zveřejnila básničku Balkon v šet ráno. Ta by se mohla jmenovat "Z výšky".
Lyryku,
díky za výběr.První strofa optimismem sice zrovna nehýří,ale je v ní snad přecejen skrytá i trocha smutného humoru.
Evženie,
moc děkuji za pochvalu.
R.L. , díky.
Jsem ráda,že jsem tě zaujala.
Kvaji ,
některé houby rostou v tzv. čarodějných kruzích. Myslím,že tak roste třeba i bílý ryzec peprný . Dříve lidem připadal tento jev natolik podivný , že věřili v to,že na místech,kde houby rostou v kruzích pořádají čarodějnice své sabaty.Od čarodějnic je k čarodějným drogám už jen krok.
Dodolo ,
ta básnička vznikla tak trochu pod vlivem sbírky J.N.S. Les. Ne že by ta básnička snad vyjadřovala v souhrnu , jaké své pocity J.N.S. ve sbírce vyjadřuje,ale co se vztahů a mužů týče by to platit mohlo. Spousta dnešních básnířek . čtyřicátnic píše poezii plnou erotiky , ale zároveň z jejich básní o mužích vane jakási melancholická bezútěšnost,nebot' v životě zjevně nenalezly to,co hledaly.
Diano,atkij,Štírko,
díky za pochvalu a za hvězdičky.
Kočkodane ,
ze životopisu mé hrdinky už zmizel postupem času nejeden trouba.
Pěkné a dávám tip, pařezy jako vinylové desky, letokruhové balady, jehličí jako gramojehly - to všechno jsou půvabné metafory. Avšak psychedelické ryzce? To myslíš, že zesilují vjemy a požitky jako třeba lysohlávky?
Evženie Brambůrková
16. 02. 2018moc pěkné /T
Goro,Knihomole,
ještě jednou děkuji za koment. Na panelu tahle básnicka zůstala,tu druhou.která se na panelu nezobrazila ,jsem smazala . IT chybička se vloudí.
Goro,Knihomole,
vy vidíte na panelu tuhle básničku dvakrát ? Já sem ji odeslala a nic se mi nerobrazilo a tak jsem ji odeslala podruhé.
Pěkná a mě blízká obraznost veršů s neotřelým závěrem. Pohled z Výšky, až k samotné pitoreskní hranici mého pocitu k textu S. Baretta a jeho Skříňky s líčidly. S potěšením pročítám ...
už jsem ti napsala komentář...
tak znovu: líbí se mi metafory/ desky - letokruhy, chvojí - jehly atd/
připadá mi to moc dobré:-)
rozdělila bych slovo - přecejen
Karpatský knihomoľ
16. 02. 2018ešte raz?