Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMinuty navíc
Autor
Umbratica
Minuty navíc
V lednovém bufetu
dávkuje zpoždění
hosty a závany vichru
z vylidněného nástupiště
Nervozita je vždycky delší
než párek v rohlíku
i tři kávy jsou někdy málo
když licitátor amplion
přihodí svoje nenadálé
minuty navíc
Hodnota času pomalu stoupá
a kdosi cosi zlostně škrtá
ve svém růžovém diáři
Pomalu klesá hodnota snů
Jen zaprášený starý fíkus
už dávno nikam nespěchá
a taky vousáč s petlahví
v neumyté dlani
nejlepší přítel té ospalé kytky
Pomalu stoupá hodnota času
s radiátorem za zády
Nádražní hlídka zatím nikde
18 názorů
Lyryku,
moc ti děkuji za výběr i za chválu. Ta básnička je ze života. Když jsem viděla v nádražním bufetu vedle sebe bezdomovce a zaprášený fíkus,připadali mi jako bratři. Fíkus má ale tu výhodu ,že je alespoň pořád v teple a střechu nad hlavou má jistou.
Čudlo,Diano,Norsko,
díky za hvězdičku.
Dodolo,
když jsem vedle sebe viděla ten chřadnoucí zaprášený fíkus a toho chřadnoucího zaprášeného bezdomovce,připadalo mi, že si jsou vzájemně velmi podobní.
Zvedavec,
já mám podobné zážitky z Rumunska před asi pětatřiceti lety. A jak to asi musí vypadat v Rusku někde na dálném východě ! - Jsme rozmazlení naší civilizací. A v době formanů a pěšáků byli lidé určitě ještě mnohem klidnější.
Nejsilnější obraz je asi vousáč s petkou a fíkus, každé větší nádraží má své téměř obyvatele, kteří nikam nespěchají...
:) Asi pred siedmymi rokmi som bola s dcérou na dovolenke v Čiernej Hore, rozhdli sme sa vlakom navštíviť hlavné mesto - Podgoricu.
Úplne iná atmosféra na stanici. Domorodci by možno Tvoju báseň ani nepochopili.
Vlak mal meškanie, ktoré amplión vôbec neriešil, domáci obyvatelia sa vôbec neponáhľali, boli pokojní, prijali vyrovnane a nevzrušene situáciu, to len ja som bola netrpezlivá (spolu s dcérou)... išla som sa rukami nohami povypytovať, čo sa deje a kedy príde vlak... niekoľkokrát. A veľa som o dôdvodoch nepochopila. Nezistila som ani, kedy je naplánovaný príchod.
Keď sa meškanie predĺžilo na hodinu, odišli sme, s tým, že prídeme na druhý deň. Bola ukrutná horúčava...
Na druhý deň bolo meškanie tiež. No netrvalo až hodinu, len skoro hodinu. Vydržali sme. Už viac zmierení so situáciou.
Tip za báseň :)
Ta strnulá atmosfera moboliáře nádraží je trefná. Ano. V takových situacích hodnota času stoupá. I dávkování zpoždění je pěkně zakonponované. Povedená báseň.
Aleši,
tahle básnička je vlastně druhý díl mého starého "Nádražního bufetu".Tam se zase vyskytuje maršál Amplion.
aleš-novák
22. 02. 2018někdy má amplion neomezené volání...
Kočkodane,
já jsem dnes do knihovny dorazila až po 12. hod. Ráno jsem měla nějakou práci a dřív jsem to nestihla. Jsem vděčná za místní radiátor,který dnes pracuje opravdu na plné obrátky. Venku je mráz a fouká tam studený vítr přesně jako v té mojí básničce.
gabi,
moc děkuji za hvězdičku.
gabi tá istá
22. 02. 2018...*