Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNevidomý
Autor
JohnieBass
Dnes poprvé jsem viděl slepce, kterak se učil chodit s náhradním smyslem dlouhé bílé hole.
Šel rušnou ulicí a poslouchal člověka, snad přítele, který šel s ním
a dle jeho slov pohyboval bílou paží zleva doprava.
Ohmatával svět a učil se vidět hmatem a sluchem.
V tu chvíli jsem tramvají projížděl kolem a tento výjev ve mně probudil nějakou vyšší emoci, kterou jsem do té doby neznal.
V tu chvíli jsem si uvědomil, kolik lidí kráčí svými životy bez zážitků, úsměvu či radosti a nevšímají si krásného světa, ve kterém žijí jen jednou.
Kolik lidí projde životem bez povšimnutí, kolik jich projde životem \"slepých\"!
A co slepec, kterého jsem před chvílí zahlédl? Co když právě on chtěl vidět svět ve všech jeho barvách a ve vší jeho rozmanitosti?
Co když právě on se chtěl ještě jednou shlédnout v zrcadle vodní hladiny?
Ptám se: \"Je tento člověk slepý?\"
Nemá zraku, ale vidí, vidí svůj svět jenž vnímá jediným prstem bílé hole! Prochází s úsměvem, se zavřenýma očima, ale slepý není!
Slepí jsou ti mnozí kolem něho. Ti, kteří nechtějí vidět!
On chce, tedy vidí...
...jinak, ale přece.