Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePlstění
Autor
Gora
Plstění
zmizelá zimou
do mrtě ždímám nahého beránka
do kádě máčím rouno dní
plst probírám prsty
vlas merino šupinkami
skládám do kříže
vyprázdněnými gesty
53 názorů
blacksabbath
10. 03. 2018ano...ano....ano.....krása...................*/***
Díky, kvaji. Vím, co myslíš. U mne je to také někdy problém, pokud tomu textu /básni/ neuvěřím. Dík za otevřenost.
Tip si zasloužíš, Irenko. Nicméně mi tato báseň pomohla o kousek lépe pochopit, v čem se liší moje vnímání poezie od většinového. Zatímco většina lidí (zajímajících se o poezii) si cení takových metafor, jako jsou: do mrtě ždímám nahého beránka, do kádě máčím rouno dní, já s nimi mám problém.
Nevím, jestli se mi podaří dobře vyjádřit, proč. Na jednu stranu svědčí o schopnosti obraznosti autora, ale já mám radši, když si čtenář najde obrazy sám v obyčejných slovech. Jde totiž o to, že ty metafory mohou znamenat mnohé, ale stejně dobře také nic, jestli mi rozumíš.
Petře, díky - tahle tam není...je moc čerstvá, knížka se připravuje několik měsíců:-)
Dodolo, dík:-) - některé národy si tak vyráběly plst např.na ty zimní botky...a dnes je to jedna z technik na "vyrábění" uměleckých děl...
Tohle už se asi moc nedělá... působivá miniaturka o starodávných zvycích:)
Claw - ony jsou u plstění dvě možnosti - varianta suchá a mokrá, já mám tu mokrou, a tam se ždímá vážně do mrtě...mnohokrát...
díky:-)
Místo „do mrtě“ bych tam dala „do sucha“. Chtělo by se mi teď z ní plést a že mám co :-D
Netradičně vystavený vhled poetického vnímání. Zajímavá a zdařilá práce.
Evženie Brambůrková
06. 03. 2018To je pěkné. /T
Lnice - dík, Lenko, no, jsem její horlivý kritik i obdivovatel:-), tak asi...ne, je to jinak...slovo plst mi uhranulo, stejně jako onehdy svízel:-)
Kočkodane, co že najednou šišláš:-) ahá, to bude tou plstí v říkance:-) díky ti
bixley, já osobně taky ne...jen mne zaujalo, jak se ta vlna stále dokola máčí a překládá, až se z ní stane plst, ze které se vyrábějí např. sněhule - naprosto nepropustné...dík:-)
Takové metafory mě vzhledem k tomu, že nemám žádné zážitky s rounem, nenapadají. Moc pěkné.
agáto...neloudím, ale bodnul by...předběhla bych Básnířku, jistou agátu5:-)
když mi slíbíš, že si z tý vlny uděláš peřinku na svý revmatický prsty, tak ti dám tip :)
Santie - ano, vím...na kost mi připadalo "moc" ne proto, že by ta kost "trčela "z tvých veršů, ale proto, že dost /nejen/ zdejších básníků používá tato slova - na kost /obrané, oholené, vybělené atd./
Zatím co "do mrtě" už jsem také samozřejmě někde četla, ale...nemůžu si odpomoct:-)
a děkuju ti!
to "do mrtě" je docela silný expresivní výraz, který z básně trochu trčí, připomněl mi tvoje neojedinělé pozastavení nad mým "na kost" :-)
báseň je hutná, koncentrovaná, ještě se k ní budu vracet, mimo jiné proto, že něco se mi trošinku hůř čte/vyslovuje, např: plst probírám prsty je docela jazykolam s tím L a R. ale nemíním to negativně. jen konstatuju, že to donutí se pozastavit a víc o básni přemýšlet.
Slavomir Mily
06. 03. 2018no nie je baranček ako baranček 8-)))))
Slavomir Mily
06. 03. 2018paráda...