Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJá je někdo jiný
Autor
Movsar
Já je někdo jiný
Nosíval tričko s nápisem Já je někdo jiný. Emeritní profesor Trontony dával najevo svou nedůvěru k tomu, čemu říkáme identita. V 70. a 80. letech to bylo ostatně velké téma akademického diskursu a humanities, které byly jeho doménou. Pak to tričko dal krásné studentce Jennifer. A teď ve svém bytě na 5.avenue kouří viržinko a vzpomíná, jak za ním v tom tričku chodila a jak jí pod nápisem stála prsa. Stále je to on.
Noc v jeskyni spotřebičů
Displej trouby mžourá do tmy svou časomíru, lednička tiše vrčí zimní baladu, mobilní telefon aktualizuje aplikace. Spotřebitel se uzavřel do hypermoderní jeskyně se svými spotřebiči a stejně jako ony nemůže usnout.
Meze naší fantazie
Kočička Žvanilka a pejsek Troubelínek se už nemůžou dočkat jara. Ještě a zvlášť teď je mráz píchá do tlapek, ale už brzy by je do nich mohl hřát rozpálený asfalt. Něco si na to téma říkají, jenže o tom my, prý nejchytřejší ze zvířat, moc vědět nemůžeme. A tak si domýšlíme a trochu nezajímavě sázíme na počasí.
Škoda. Kastrující reklama
"Do školy, na kroužky, na nákup. Bez auta prostě nemožné." Kastrující reklama v rádiu chce sdělit: nemáš-li auto, nemáš nárok na rodinu, jsi luzr, vyděděnec, homo sacer. A to mám být podle nějakých luzrů z reklamního oddělení Škodovky taky já. Já ale už do školy nechodím, radost z kroužků si šetřím až na dlouhé dny ve vězení a na nákup běhám nebo jedu tramvají.
Výchovná lekce
Na Moráni matka posílá dospívajícímu synovi káravé výrazy. Ten stojí nakřivo s pohledem zaraženým k zemi, pod krkem vázanku, co k tomu škrtí; vypadá, že se na tom proužkovaném kusu hedvábí brzy oběsí. Možná jde o výchovnou lekci: zvykej si na to, že jsi vinen. Obtěžkán pocity viny pak budeš lépe klesat ke dnu.
O sedm dní dříve
"Získejte Galaxy S9 už o 7 dní dříve!" Reklamní poutač svítí svou zprávu o netrpělivosti této doby. Zmizela distance, vše musí být okamžitě k mání; nejlépe ještě dříve, než je to vůbec možné. Je dost možné, že v blízké budoucnosti někdo přijde s tvrzením, že Bible nebyla napsána správně, že Bůh prostě zákonitě musel stvořit svět o sedm dní dříve…
10 názorů
..... a tak samozřejmě. Samozřejmě jej stvořil o 7 dní dříve, je to přece Bůh. Nikdy jej nedoběhneš nějakým lekramním markretenismem.
Noc v jaskyni... Už nepotrebujeme svet, stačia nám spotrebiče. Sú to živé bytosti, neslúžia nám, ale my im.
Reklama na nete sa dá vykrížkovať, ale pýtajú sa: Či nám neprekáža vo výhľade, či je nevkusná a pod. ... Nie! Reklama je hnoj! Je to špina! Je to ľudské zlyhanie! Prečo nedávajú reklamu napr. v opere počas predstavenia? Prečo nie je počas hrania hymny? Alebo počas novoročného prejavu prezidenta? No prečo? Lebo je to intelektuálny hnoj!
Ale dokázateľne oslovuje ľudí, a to je vizitka ich úrovne.
ano, hlavně na tři měsíce bez poplatků - několikrát denně, chudáci dlužníci, kteří nemají finanční gramotnost ...
aleš-novák
09. 03. 2018role reklamy je silnější, než si připouštíme. Například exekuce: nikdy by jich nebylo tolik, kdybychom nebyli tisíckát za den masírováni reklamou o "pohádkově snadných" půjčkách...
goro, za to může moje láska ke zvířatům a nutkavá potřeba dávat jim neobvyklá jména. díky! ano, na moráni, mělas ho vidět..
learku, díky! jsem rád, že nejsem v tom vyloučení škodovkou sám...
ano, agáto, některé reklamy jsou vskutku jako pro děti, skoro všechny.. jako by z nás chtěli mít věčné děti.. skoro bych začal ten žánr sledovat a po vzoru žižeka, který psychoanalyticky komentuje filmy, psát o bizarnostech některých reklam.
díky, umbratiko, vymyslel jsem si novou postavu, vedle pilota vojty, a rád bych ji zapletl do dalších textů.
noc v jeskyni spotřebičů je skvělá... už název je skvělej
poslední mi připomněla tu reklamu od mnd (jestli se nepletu), kde nabízí slevu na energii věrným, ale dají ji i novým zájemcům ve výši 6% ... kdysi jsem reklamy vypínala, teď je se zájmem sleduju, protože mi nejde do hlavy, že se něco takového může vůbec natočit... to si fakt o nás myslí, že jsme magoři? asi jo
tvé psaní je fajn, umíš říznout přesně
Jako muž bych též kvitoval u žen můj podpis vycházející nad povstalé prsy. (Jen né vzadu pod pasem.)
Škoda. Kastrující reklama: To si mě dokastroval! Tolik lidových slovních termínů na moji neflexibilitu k normálnosti, jsem vůbec netušil. Třeba se potkáme v tramvaji ...
Pěkné koukáš zkratkama.
Tohle je u tebe tak neobvyklé, že musím vypíchnout:
Kočička Žvanilka a pejsek Troubelínek
a k tomu starostlivé - snad je to fikce:-)
radost z kroužků si šetřím až na dlouhé dny ve vězení :-(
ale i první je už názvem bezva a Výchovná lekce dost škrtí...