Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePočty
Autor
Solstic
Rozděleni vyhlížíme jaro
v chladu zrcadlení stojatých vod
kde dvakrát přilétají hejna
spřízněná hladinou
kde my dva zimomřiví
uprostřed starých slov oděných naruby
po zpráchnivělém listí naděje
odcházíme čtyřikrát
Dál vyhlížím slunce
jarní tání
modlím se ke zvukům povodní
k temnému víření ledových střepů nehybnosti
k pevnosti mostů devatera řek
ke druhé odmocnině
stesku
19 názorů
Nástup (první tři řádky) a závěr (poslední čtyři řádky dávají textu společně s příjemnýně nenuceným rytmem šmrnc a za ně tip.. Ve zbytku to zavání obsahovou i výrzovou klišovitostí.
Celková atmosféra básně se mi líbí , ale slovní obraty jako "druhá odmocnina stesku " zrovna nemusím . Ale i tak tip .
Jiří, díky. Už jsem si trochu klepl na rameno a pak si hodně nafackoval. :)
Rozumím tomu, že se básěn líbí, i mne zaujala, tvůj způsob básnění je mi blízkým, dávám tip, ale mám pocit, že jsi spolu s hezkým obrazy také zabředl do klišovitosti, která je navíc umocněna standardně vyjádřeným námětem.
Díky do Brna /i když radost z červů, co mi zavrtáváš do hlavy, fakt nemám/. :)
my dva zimomřiví uprostřed starých slov - to se mi zde hodně líbí. pozor, pro zamyšlení, hodně kumuješ metafory vyjádřené neshodným přívlastkem.
gabi tá istá
09. 03. 2018druhá odmocnina stesku sa do mojej náruče vošla, až tretia by bola za hranou :)
zavial z nej studený vietor od rieky, ale cez smútok presvitá slnko *
pěkné počítání.. druhá odmocnina stesku .. trošku za mojí hranou, ale co, dnes jsem naměkko :)