Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBalkon v šest ráno
Autor
Umbratica
Balkon v šest ráno
Zatarasené předměstím
hledají oči horu v dálce
dneska se ale nad spící řepkou
válí jen lepkavý smog
Havrani ne a ne odletět
jak mouchy z mucholapky
a zimomřiví skřivani
zas ne ane si vrznout
Jaro se bojí komínů
a zubatých střepů v železných oknech
opuštěné fabriky
Jaro se bojí billboardů
a hromad smetí za nimi
o kterých řidič nic neví
Mravenčí lidé
všichni ti smutní Ferdové
dál vyrážejí za rozličnou prací
Už nemají svůj Everest
Na horu v dálce
přestáváš myslet i ty
12 názorů
Vesuvanko,
děkuji za tip. - Dokud člověk ještě nějakou horu v dálce vyhlíží,je dobře.Horší se ,když už tu horu vyhlížet přestane. - A nebo je to nakonec lepší ? Není to třeba krásná úleva ? Osvobodivá ztráta iluzí ?
Leraku,
vkusně oblečené verše bez závoje jsou vždycky ty nejkrásnější.
Diano,
zima se nevzdává. O víkendu má být v noci až - 10 stupńů.Budeme to muset ještě chvíli vydržet.
Kočkodane,
obávám se,že reklamní billboardy většinou ani nenabízejí nic jiného než hromady smetí.
Norsko,
ano - sama jsem Ferda - práce všecho druhu.
Knihomole,dík.
Karpatský knihomoľ
12. 03. 2018báseň je dobrá, načo čakať do štvrtku :-)
Souzním! Také vyhlížím - a havranů je tu tolik, až z nich jde strach! ******
Dnes přišli za notbukičem na poetické rande vkusně oblečené verše. Opravdové a bez závoje. Krásky, krásky.
Nádherná báseň, která mě oslovila svojí atmosférou. Moc dobře znám to vyhlížení hory nebo více hor v dálce. TIP
Koncem podzimu k nám přilétají havrani ze severu, k večeru se shromažďují na střechách domů i v naší ulici. Ráda je pozoruji. Zatím ještě neodletěli, ale jsou tu i naši havrani - je to kolonie, která hnízdí na několika stromech v jednom parku.
Aleši,
u mne ti havrani fungují spíše jako symbol. U nás v podhůří havrani nejsou vůbec. Jsou tady jen vrány a krkavci,za to ti jsou ale po celý rok.
Dodolo,
je to přesně ,jak píšeš. Za pár týdnů vyroste plevel,oživne psí víno a tak dál. Ale ted',když kvetou jen sněženky,talovíny a pár krokusů na skalce,působí různá periferní zákoutí obzvlášt' depresivně.
Jaro všechno smetí a střepy přemůže, udolá. Možná i ty pocity. Aspoň na čas.
aleš-novák
12. 03. 2018v šest ranný pohled z balkonu...u nás tedy havrany nevidět, zato ptačí orchestr ráno koncertuje pěkně nahlas...:o) než ho přehluší cvrkot lidského škobrtání...:o)
Díky,Agáto. Jestli je básnička dobrá,to ukáže čas. Budu to vědět ve čtvrtek,takže budu zvědavá jako vždy. Životní pocit,který básnička vyjadřuje,ale moc dobrý není.