Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePo dešti
Autor
Umbratica
At' je mé jméno
poutník ,
první deště .
Bašó
Jarní nálada
přichází a odchází
v listopadových deštích .
Robert Aitken
Po dešti
I bez milířů dým
i bez kurganů smutek
v podeštné chvíli
v těch lesích bez konce
kde teskný jestřáb
přibitý na kříž oblohy
bodá do vršků stromů
svůj ostrý pláč
Kamkoli vkročím
zakopnu o haiku
napůl už mrtvého
poutníka - mnicha
18 názorů
Adriano ,
to je takový " velebný " archaismus . Patří spíš do devatenáctého století , ale podobná slovní spojení těší některé čtenáře i dnes a já jsem za to ráda . Díky .
Adriana Bártová
09. 10. 2018líbí se mi spojení " podeštná chvíle" , velmi zvláštní a velmi krásné, myslím, že na tyhle přívlastky máš talent, v minulosti třeba "vlaštovčí září"
Leraku,Diano,atkij,Knihomole,Lnice,
moc vám děkuji za típek.
Kočkodane,
zakopnout o Bašóovo haiku Poutník je bohužel totéž jako zakoponou o obludný bludný kořen.
zvedavec,
jsi velmi přemýšlivý člověk,proto ti posílám další smutné bašóovo haiku o putování :
Jsem odhodlán
vyblednout na pustých pláních.
Mé tělo je probodáno větrem.
Zajíci,
taky občas píšu o bulvárech,ale raději mám horské stezky.
Zajíc Březňák
14. 03. 2018No, asi je to dost mimo mísu, ale:
"...ten den šel naposled po bulváru v dešti
Vladimír Majakovskij"
(Václav Hrabě, Blues na památku Vladimíra Majakovského)
Ja dážď mám rada... Ty ho pociťuješ ťaživo, vžívaš sa do osudov básnika-mnícha...čo si vyjadrila v pôsobivej básni
zaujímavé sú pre mňa aj Tvoje komentáre týkajúce sa tohto básnika
Karpatský knihomoľ
12. 03. 2018/*
Ta haiku nad básničkou jsou o smrti,jsou o Bašóově sebevražedném cestování po Japonsku během zimy ,kdy už byl nemocný a slabý. Obrazně je ale cestování po Japonsku cestování poezií,cestování bytím zenového básníka,který sice navštíví pěšky všechny japonské pamětihodnosti,ale nikdy o ních nic nenapíše. Píše jen o tom,co se stane na cestě mimoděk,protože skutečná haiku jsou vždy o tom,co se stane na cestě mimoděk.
Jsem možná (dejme tomu) "sebevědomá",ale nikdy bych se neodvážila pokoušet se o nějaká skutečná,tedy zenová haiku. Vím na co stačím a na co ne.
:) zakopneš o haiku a žádný dnes nezvedneš?
báseň pro jeden nádech - pěkná!
Štírko,
snažila jsem se svou básničku nějak skloubit s těmi dvěma zenovými haiku,co jsou nahoře. Jestli se mi to podařilo, nevím. Ale snad ta báseň může fungovat i sama o sobě.
Goro,Dodolo,
děkuji za chválu. "Podeštná chvíle" není ale můj novotvar. Naopak je to archaismus,skoro by se dalo říct archaické klišé. Je zajímavé,že to,co se už tak sto let nepoužívá,může najednou vypadat jako cosi nového.