Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePierot
Autor
Umbratica
Pierot
Déšt' bez konce dnes nutí k rozjímání
a k zírání na sešeřelý sad
Stát u okna a nepohnout se ani
jen přebírat jak popel zhaslá snad...
Šed' mraků houstne s hvězdami se střídá
když roztrhne se sukno smuteční
Tvář nespavcova bílá jest co křída
Zas ptá se : "Jsme či nejsme skuteční ?
Jen představujeme si sami sebe ?
Své drama roli hloubku zápletky ?
Proč nad někým se klene temné nebe
a jiným svítí měsíc na pletky ? "
To "rozjímání" splasklo v pouhé lkaní
Pláč snadnější je než rytířská klání
17 názorů
Indianska,
moc děkuji za chválu. Knížku Fr.Kožíka kdysi četli v rádiu jako četbu na pokračování. Se zájmem jsem poslouchala - ale to už je dávno.
Leraku,
reaguji ještě na koment pod neúspěšnou básničkou Sever proti jihu,kterou jsem smazala. - Vláčila mám moc ráda, ale právě Údolí včel jsem neviděla.To,že v někom moje básnička vyvolá podobnou náladu jako Vláčilův film,mě velmi těší.
Moc! (mimochodem, četla jsi Poslední z pierotů od Františka Kožíka o Gasparovi Debureau? Krásná, nejkrásnější!)
Čudlo,fialko,Markel,
moc děkuji za típek.
Kočkodane,
poslední dobou jsem dost melancholická.Budu tě muset zase někdy rozesmát.
Diano,
nás konzervativců tady pořád ještě několik je a já si vždycky ráda odpočinu u vázaného verše,který je mi tak nějak od přírody vlastní.
Dodolo,Norsko,
existuje jedna Čapkova povídka o herci,který se tak vžil do role tuláka,že ho našli mrtvého v příkopě u cesty.A zrovna tak se někteří mohou vžít do svých nicků....Ale není nakonec "role" na Písmáku vlastně skutečnější než skutečnost ?
Díky,Danny,
Pierotovy myšlenky se ale začínají blížit čemusi,co se v psychologii nazývá "negativní meditace". U Pierota to ale není zvláštností. On je totiž archetypem melancholika.
Pierot - mim by se nad tvou kritikou jen zlehounka,velmi zlehounka usmál.
Pierot je má krvinka, mám ho odjakživa rád. Mám jej vyvedeného na plátně (Pertl) Je vidět, že jsi zatížena (jako já) klasikou. Ta šminka archaismu ...
Ta první část se mi zamlouvá úplně nejvíc. Ta druhá klade otázky a to až téměř v existencionálním duchu. Jak jinak, Pierote. Přikyvuji.
Díky,Goro.
Je to taková hra s Yanem 73,takže jsem zvědavá,co on na to.