Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePatové triolety
Autor
atkij
1.
Pod nohama jaro kvete.
Mezi duby podzim šustí,
sám si uschlé neodmete.
Pod nohama jaro kvete,
ptáci, nebe na rozletech.
Řeky řekám stejným ústím.
Pod nohama jaro kvete.
Mezi duby podzim šustí.
2.
Večer těžkne jako kámen
nad převisem skalní průrvy.
Jednou se snad dopotkáme.
Večer těžkne jako kámen
v nedopsaných tečkách. Amen.
(Jen vztek křičí: Tak se urvi!)
Večer těžkne jako kámen
nad převisem skalní průrvy.
3.
Na displeji ticho vteřin
nastavilo pauzu času.
Svití v nulách. Kdo teď změří
na displeji ticho vteřin.
Čemu, komu a v co věří?
Pravdě třené smutkem hlasu?
Na displeji ticho vteřin,
nastavilo pauzu času.
4.
Našla poklad krytý krovem.
Jeho duši v cizím domě
obalenou vlastním slovem.
Našla poklad krytý krovem
blízko zdání. Ve vsi Snové.
S nataženou šeptla: Pro mě?
Našla poklad krytý krovem.
Jeho duši v cizím domě.
5.
Když se perou Pro a Proti
na patovém poli,
meze hranic neoplotí.
Když se perou pro a proti,
jenom vůle city krotí.
Na drť v přáních drolí,
když se perou Pro a Proti
na patovém poli.
20 názorů
Tony, děkuju, že se s Tebou můžu vrátit k těmto trioletům. Svého času mě hodně bavily. Věřím, že se zase nechám zlákat.
Co se týká obsahu, dávám Ti absolutně volnou ruku v hledání obsahu:) pokud vidíš vnučku, je Tvoje. Svoji inspiraci raději rozvádět nebudu:) Však na srandičky mě užije.
Jsem ráda, že ses stavil.
velmi zajímaváje představa pokladu v cizím domě jako jeho duše.
Vzpomínka? První světová? Pravnučka se zasnila nad truhlicí se starými fotkami, již našla na půdě?
Možná je tohle ten příklad, kdy by slovíčko navíc textu neuškodilo anebo třeba zvolit jiná......
atkij,
můj dnešní sonetek není jen pro Yana a když mi na něj odpovíš svým anlickým sonetkem,mohla by se třeba rozběhnout zajímavá hra. Ráda si hraju s hláskami.
Místo sonetku,který jsem měla v plánu dát do arény,jsem tam dala nové básničky,které jsou aktuální,co se roční doby týče. Sonetek o útěku od partnera je aktuální vždy a tak ho mohu zveřejnit někdy příště.
Já ted' píšu většinou jen anglické sonety. Psala jsem i španělské,ale to už je opravdu velký archaismus.
Pokouším se vyměňovat si názory s pomocí anglických sonetů s Yanem,ale z jeho strany to dost drhne. Každý asi není tak akční jako já.Ty ale vypadáš na to,že bys akční být mohla. Na pondělí mám naplánováno vložit sonetek "Rychlíkové blues". Moc by mě bavilo,kdybys mi na ten sonetek odpověděla jiným sonetem a kdyby se rozproudila nějaká sonetová diskuse.
Trochu mi to připomíná učebnici vázaného verše od Vrchlického,kterou jsem kdysi se zájmem studovala. Myslím,že nejlépe se ta forma hodí k přírodní lyrice. - Jsem ráda,že už tu nejsem sama,kdo se věnuje archaické poezii.
To opakování je sugestivní, ale na tak malé ploše... tohle se tu asi nechytne:)