Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sev kostele
Autor
agáta5
tančící stíny -
tichá modlitba ženy
ohýbá plamen
nebo ?
tančící stíny -
tichá modlitba ženy
mezi svíčkami
a
tančící stíny
kolébají sousoší
nad stovkou svíček
49 názorů
....no, já chápu i potřebu "důkladné analýzy", mám to podobně. Má Druhá Láska mne ovšem kdysi uzemnila; prostě odmítla pitvat shlédnutý film. A pak mi dala kopačka a pochopil jem, že měla pravdu. Zážitek je jinde.
Tak. Díky za dialog, Qí a Ag. Už to své exposé ukončím, protože to zkrátka máš sqělé, Qí. I ta trojka....
No,ta dvě,která jsem citoval (proto uvozovky), jsou Issova. A Ag reagovala přesně jak se na Západ sluší. Chtěl jsem takto nenuceně poukázat na to, že staří mistři byli vskutku víc intuitivní, než chceme připustit. Nezaměňoovali techniku za zákon. Viz diskuze o slůvku "tichá". Takže je tam nech, má svoje místo. EjTůčkovo teoretizování je fajn, jenže mi z toho leze spíš otazník po jeho motivaci. Adjektivu "tichá" nakonec připouští funkci, takže proč vůbec mudrovat??!
Stejně tak Romanův návrh: to užje úplně jiné haiku!!
Mějte se jarně!!
pěkné :) už mi zase lezou do hlavy další nápady :) tak je propracuju a ještě nějaké haiku napíšu
díky za zastavení darmošlape
Darmo-šlap
06. 04. 2018Chvějící se stín -
ta žena něco šeptá
plamínku svíčky!
Ber to jako variaci na dané téma :-).
Petře, přesně jsi to vyjádřil :)) napsala bych jedno, ale v hlavě jich mám sto :)) díky
jo, ... *
:-)
jak povědomý...ten problém volby..když v každém je něco pěkného..a jemně odlišného..a do jednoho nejde vtěsnat ...
Kam se hrabeš na ženy s logikou??! Pemisa VědyVěd: definice kruhem jsou dokonalé. Hypathia, vrať se!!
"Moucha v chrámu
spíná ruce, jako by
se modlila růženec"
"Kde jsou lidé
jsou i mouchy
a Budhové"
no vidíš, jak se musím ještě hodně učit :) haiku je asi nejtěžší, co jsem zatím vyzkoušela.. a rýmy :) díky
kví, no já psát haiku budu a pořád, až... no dál to znáš :))
lastgaspe, děkuju za návštěvu :)
agátko, i tichá modlitba může pohnout plamenem, ale v tom dle mne spočívá kouzlo haiku že působení verše, obsahu věříme a nevyslovujeme doslovně, zvláště pak, když dané slovo ...tichá...zároveň působí jako výplňovka počtu slabik. Ale také mohu říct, že to slůvko až tolik nepřekáží a dokonce mu lze přiznat i nosnost, pokud opomineme fakt, že spojení tichá modlitba nejen v haiku působí dost zaužívaně
Mateřská mystika ženy ochranitelky. Krásný námět a pohlazení poezie. Díky Agy!
a nemůže být to "tichá" jakoby vyjádření toho, že i tichá modlitba dokáže pohnout plamenem?
Evženie Brambůrková
04. 04. 2018Pěkné /T
Motlitba může být tichá, ale jde o haiku, kde každé slova by mělo mít nosný význam, což tichá mít může, ale plamen by nic neslyšel a neohýbal se.
Karlos Veliký
04. 04. 2018Tady už všechno napsali. Velmi zaujalo.
njn, když já to vidím úplně jasně... jak poletují , nepohybují se, ale poletují, podle toho jak dýchneš... u mně dobrý! :)))
Jituš... hm... asi ano, ale není už tento subj.vhled vlastně přijmut jako fakt? :)) zajímavá diskuze
CHT, děkuju, těší mě to ... a qíčala se zamyslí nad tím jediným svým bohem asi :)
je to tak: jakoby modlitba ohýbala plamen.
strašně se mi to líbí.
Neboť v Písmu je psáno, že Hospodin nebyl v bouři ani v hlomozu, ale prošel mezi lidmi.
A propos: pokud "je jen jeden", naprosto zbytečné je psát "ke svému". Praxe je samozřejmě zmatečná....
jsem přidala.. to se může, ne? :) je to úžasné téma, rojí se mi v hlavě další a další haiku...
alešku, to jsi mě móc potěsil :)
kví, dnes je krásně, tak vyběhni ven a nadýchej se pražskýho vzduchu...ono to tak horký nebude :)
aleš-novák
04. 04. 2018týjo, tanec dervišů...:o)
ale že slovo ohýbá plamen, to je dobrý obraz...
kví, to světlo tančí... v kostele přítmí, zapálené svíčky, žena se modlí a od úst jí jde vzduch, který ten plamínek svíček ohýbá až se roztančí stíny...
díky všem , že se líbí... :)
Z těch, co se tu vyrojila (ta haiku), nejlepší. V první podobě zároveň přesnější - momentka jedna krása - i s větším přesahem. Je na tom vidět, že přesah nemusí znamenat afektované neurčito, rozmlženost.
skutečně duchovní.