Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOdkaz budoucím rytířům
Autor
Umbratica
Odkaz budoucím rytířům
Yanovi73
Co s rytířem jejž musí kladkostrojem
dva panošové zvedat na koně ?
Co s horou staré zrezivělé zbroje ?
Jak jistý tesař v Novém zákoně
jen nalehko si vyjed' z chudé stáje
Kůň není nutný osel postačí
Bud' poutníkem spíš nežli vozatajem
jenž na pětníku kočár otáčí
Meč vyměň za hůl pancíř za košili
a nemusí být zrovna drátěná
Tví fanoušci co na turnajích šílí
jsou pouze matné stíny na stěnách
v té jeskyni k níž dovede tě cesta
ta o kterou jsi nejspíš ani nestál
24 názorů
Vložil jsem sem dvě básně na čtrnáct řádků + mám výhledově v plánu ještě jeden pokus. Nějakou Ti též věnuji, až budu přesvědčený, že stojí za to (což nemusí nikdy nastat, ale naděje tu je). Ahoj Y.
Štírko,
já jsem si vědomá toho,že dokonalost dnes asi nemusí většina lidí a taky vím,že za vázaný verš dostanu víc než 15 tipů jen když je na Písmáku určitá speciální konstalace čtenářů. Tentokrát to asi nevyšlo a básnička se chýlí ke smazání.
atkij,
těším se na tvůj sonet,ale v anglickém sonetu lze použít pouze jamb.Daktyl je nepřípustný.
Leraku,Yane,Dodolo,
díky za chválu.
Je pro mě skvělé, když nacházím v dílech myšlenky se kterými se dokáži ztotožnit. Už vůbec uchopitelných myšlenek v literatuře ubylo a vystřídala je "díla" rychlého občerstvení. To není moralizování, ale přiznání si faktu postmoderní doby. V klasice lze najít existenciální otázky i podněty autorů k bytostnému zamýšlení se, nad "hodnotou (ne jen) lidského života." To mě baví a to nacházím v Tvé tvorbě i některých zde ostatních. Proto jsem si "Odkaz budoucím rytířům" s potěšením přerecitoval.
Tvé "anglické sonety" působí až příliš dokonale... což nemá být rýpnutí ... snad tichý obdiv ... a také tím popírám to, že dokonalost nemusím... Tahle je jiná, není strojená a kalkulovaná...Dík ...
Jenže beletrie,qíčalko,to je opravdu tržní záležitost.Autorů,kterých by se byli schopni psaním uživit je zatraceně málo. Je to byznys,ve kterém je kultura tak nějak až na druhém místě. A někdo ,kdo třeba píše poutavě a zároveň kvalitně(jako třeba Umberto Eco) ,je cosi jako zázračný fenomén.
Já beletrii už dlouhou dobu prakticky nečtu,ale britský autor japonského původu - to vypadá lákavě. Kdysi jsem psala jen beletrii a bojím se,že bych do toho mohla zase spadnout. - Psát beletrii je něco zcela jiného než psát básničky. Je to droga. Člověka to pohltí a může ho to i zničit. Poezii mám pod kontrolou. Beletrie ale mívala pod kontrolou mě.
Ty se chováš rytířsky vždycky,Kočkodane a já nezapomenu na to,že ses tak ke mně chval vždy a za každých okolností.
Třeba moc koukáš na Boj o trůny. - Já televizi nemám,ale komenty,které se týkají tohoto seriálů vídám v kdejakém časopise.
Qíčalko,
problém Dona Quijota je mi velmi blízký a v brzké době asi zveřejním jednu básničku na tohle téma. D.Q. se ale nechytal už v době,kdy kupčíci teprve usilovali o vládu. Jak by se mohl chytat dnes,kdy kupčíci už mají více než sto let otěže pevně v rukou ? D.Q. byl šlechtic ,třebaže zchudlý a šlechtici se do dnešní doby(kromě jistého knížete ze strany TOP 09) nehodí.
Diano,Goro,
děkuji za típek a za chválu. - Jsem zvědavá,zda se mi ozve autor "Obvyklého hrdinství". Doufám,že se nebude cítit dotčený. Myslím,že moje ironie opravdu nění nijak útočná nebo jízlivá.