Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNeděle XII.
Autor
Gora
Farní zahrada -
v záhonu tulipánů
bělá se čepec
................
Na šňůře visí
mezi květy jabloní
škrobený čepec
.................
Stín ženy v okně –
Karmela češe vlasy
dlouhé do pasu
29 názorů
Karpatský knihomoľ
05. 06. 2018páči
Irčo, klášter Kájov neznám, ale jeho atmosféru jsem si živě představila po přečtení Tvých krásných veršů :-))). Díky a TIP
Já proti slovu farní a jménu Karmela nic nemám, jen si myslím, že se do takto pojatých básní nehodí.
kvaji, dík moc, no, farní - abych objasnila, o jaký čepec se jedná...a Karmela proto, že se mi to jméno zalíbilo a je skutečné, v Kájově pracují myslím už jen dvě velmi staré sestry z německého řádu...
Nevím, jestli se do básniček tohoto typu hodí taková konkrétní slova jako "farní" nebo jména "Karmela". Jinak pěkné.
vím, že většinou (nebo všechno) máš odžité nebo odpozorované :)
ale ten verš je prostě nešťastně zachycený, nedává smysl nevím, jak slabikově neumím je počítat - vlasy až k pasu .. to by šlo asi
agáto...budeš se možná divit, ta scenérie s bílými vlasy délky do pasu je mnou odpozorovaná /před mnoha lety/ v jednom klášteru... stará žena s dlouhými šedivými vlasy, které vždy večer česala... svítily do tmy ...jen do mini se mi nevešlo tak, jak bych chtěla, ale něco s tím udělám...dík!
ta poslední mě rozesmála - pročesává vlasy do pasu? možná do pásku :)
jinak fajn - první nejvíc
V záhonu tulipánů
mezi květy jabloní
stín ženy v okně
Všechny 3 texty skvělé! Máš dar, díky, že se o něj dělíš!
Evženie Brambůrková
29. 04. 2018Na jaře tam musí být krásně. Ale konec léta tam byl také nádherný. /T
Pěkné postřižiny všedního dne, ze sakrálního zázemí kláštera. Ta poklidná tmosfera prostředí. Jo, to je jedna z Tvých předností.
Dodolo, je to její řádové jméno, ale karmelitánky to nejsou, teď si nevzpomenu...díky:-)
Ač ženská, oceňuju nejvíc poslední... velmi působivá. Jen ta Karmela - karmelitka..?