Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNení nikdy nevinná...
Autor
Muamarek
Přilétla vážka do rákosí
lhostejná je hladina
do níž slunce zatíná
paprsky jako ostří kosy
o trochu deště stromy prosí
nespadne kapka jediná
Houká vlak v dáli na nádraží
louka ví, že zaspala
budí se v ní zápal a
věří, že nebe ji teď svlaží
podepře hlavu nahou paží
dospělá je – i nezralá
V trávě si sedl chlapec, bosý
dívka knoflík zapíná
sleduje je krajina
která jen tiše špitne cosi
o břemenu, jež touha nosí
Nebývá nikdy nevinná
19 názorů
Jeff Logos
02. 06. 2018Trochu mi z toho jďe hlava kolem
Ta zdejší obsáhlá rozmanitost zpracování (třeba přírodních témat) mě dělá radost. Jsou to jednotlivé výpovědi o pohledu na Svět. Zrovna Tvé zpracovaní je zdařilé. Líbí se mi.
ABBAAB - to já neřeším, to není pro mně, akorát vím, co je ABBA... Ale má to tu správnou náladu na svlažení dopoledního vedra, a zrovna na Den dětí... :-)) /**
Goro - většinou je člověku vytýkán "kolovrátek", tedy když má vše stejný počet slabik. Tady je to právě mailčko pestřejší - ale i zde si to drží předepsanou formu...
Díky :-)))
Štírko - upravil jsem...
Pěkný víkend i Tobě a díky :-)))
Aha, díky, právě těch sedm slabik je /když jsem zkoušela veršovat/ pro mne tak nějak problematických v tom smyslu, že mi nezněly dobře...ale vidím, že máš promyšleno...taky hezký víkend, Marku.
Goro, je to systém ABBAAB, přičemž A má vždy devět slabik, B po sobě jsoucí 7 a B na konci 8 - a tak se to pravidelně opakuje ve všech třech slokách.
Poslední sloka - či obraz - rozvíjí ty předešlé. Co symbolizují chlapec a dívka a jaké břemeno je asi na mysli - nechávám na představivosti každého...
Nezlobím se, jsem za Tvé připomínky rád :-)))
Krásný víkend a měj se :-))))
Marku, třeba paprsky jako ostří kosy je parádní....
Trochu mi překáží dost rozdílný počet slabik ve verších...a poslední sloka pro mne míň obsahově srozumitelná, nezlob se, že kveruluji:-)), jen v dobrém.