Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKuchyňské rozhovory - Bouřka
Autor
Gustavo
Kuchyňské rozhovory
Bouřka
(5.8.2018, sobota odpoledne)
(Rozhovor se odehrává v zahradním altánu. Účastníci debaty - MUDr.Benda, Mgr. Martinovská, Ing.Martinovský. Na stole lahev s vodou, skleničky s vínem a vodou, talířek s několika větvičkami od hroznového vína a pár nahnilých plodů hroznového vína, na které se slétávají mouchy a vosy. Nad zahradou se setmělo a začíná foukat vítr.)
Ing. Martinovský:“Bude asi pršet. Slyšíte tu bouřku?“
MUDr. Benda:“Asi nebude.“
Zahřmí.
Ing. Martinovský:“Vy jste neslyšel ten hrom?“
MUDr.Benda:“No, ale stejně nic nepřijde. A dodá:“Sakra tady se nedá sedět. Pořád nějaký potvory.“ odežene vosu, která nalétává na zbytky hroznového vína.
Začíná pršet.
Mgr. Martinovská:“Z toho nic nebude. Jako minule. Pět kapek a konec.“
Přestává pršet.
Mgr. Martinovská:“Co jsem říkala.“
Uběhne přibližně hodina a nad zahradním altánem se opět setmí. Káva je na stole.
Ing. Martinovský s úsměvem:“Přijde bouřka.“
MUDr.Benda se napije kávy:“Z toho nic nebude.“
Přicházejí poryvy větru, začíná pršet a během půl minuty začínají padat kroupy. Děti, které byly dosud v domě, vyběhnou ven a křičí radostí nad přírodním divadlem.
Mgr. Martinovská volá na syna:“Pepo! Je tam ten řetěz?!“ ukazuje na sud, který je umístěn pod verandou u domu do kterého vede řetěz, po kterém stéká voda z okapu.
Ing. Martinovský:“Jo, je tam, vidím tam.“ A zanotuje „Sbohem a řetěz!“
Mgr. Martinovská:“Co?“
Ing. Martinovský:“Sbohem a řetěz. To je písnička od Psích vojáků. Nebo se to možná tak nejmenuje, ale určitě to v jedné písničce zpívají. Jáchym Topol...“
Mgr. Martinovská:“Já znám jenom Sbohem a šáteček.“
Ing. Martinovský:“Ha ha, s tebou je sranda.“
Mgr. Martinovská přemýšlí:“To je Neruda, ne? Nebo Seifert? Tati?“
MUDr.Benda zvedne oči od kávy:“Seifert.“
Je teplo, lije jako z konve a voda se odpařuje od střechy altánu.
3 názory
Ahoj, vlastně nic jiného nepíšu. Dřív jsem psal věci bez dialogů, protože mi vůbec nešly. Teď píšu už jenom tohle...jen dialogy. Máme to asi v rodině, otec byl scénárista. Tak tam se prostě spíš mluví :o)
Vtipné, celkem živě si čtenář může představit...píšeš zvláštním stylem, trochu jako divadelní skeče, postavené na dialozích.
Píšeš také něco jiného?