Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa cestě
Autor
oran
Dav vlčích máků
na kříži umlkl hlas
Stíny běhají
15 názorů
Orane ,
tvoje haiku mě zaujalo jistou zvláštní atmosférou.Kdyby se po stránce formy dotáhlo do konce , mohlo by být velmi působivé.
Šmodrcho ,
co se těch názvů týče , trošku se mýlíš. I ve starém Japonsku se názvy pro haiku používaly i když jen velmi zřídka . Lze to dohledat v Chrámu plném květů. Je tam kolem deseti původních starých haiku s názvem.Uznávám ale ,že se název používal tak v řádu promile..
no, tak ok. normalne bych vas poslal oba do hajzlu. :) ale mate vesmes pravdu, ne ze by me vase tvorba haiku vice oslovovala. jak smodrcha nekde psal, nekdy to trva i pul roku, nez text haiku najednou vystoupi a je to vlastne sileny porod. nekdy to clovek vystreli hned a je to jak vytesane do mramoru, nekdy se s tim dlouho musi pracovat a cizelovat. z tohohle jsem uz byl na palici, a ztracel nad tim nadhled. behajici stiny se puvodne vazaly k jinemu deji. a k tomu sedel i dav vlcich maku. jednalo se o kontrast klidu a pohybu. takze budu jeste preparovat, ale zacina me to hodne bavit a jednou v tom budu dobry. dik za postrehy.
Rajmund až...
20. 09. 2018V haiku chčije kůň a náhle kušněj žáby,..nevim,...nevim..
Mě na tom obraze zaujalo spojení Kristových krvavých ran a vlčích máků. Ovšem dav máků a běhající stíny - to jsou tak silné metafory ,že tip dát zatím nemohu.