Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNoviny v houští
Autor
Muamarek
Zmačkané noviny, snad včerejšího data
Je trochu nevkusné, že leží na jehličí
uprostřed roviny
kde mravenčí pluk chvátá
A kde ruch neusne
stín hlavu svoji vztyčí
Vybledlý pravopis a rozmazaná slova
Jen rosa odhalí, co značí. Zvolna prší
Stupnici s jedním cis
pak mlha pod plášť schová
má pohled zoufalý
jak bříza na návrší
Zetlené pařezy jsou nehorázně samy
i tisk se rozkládá a papír proděraví
to nic, jež zamezí
dál šířit prázdné fámy
jež vstoupí do klád a nahlodají zprávy
9 názorů
Whitesnake
20. 09. 2018Baví mě tvůj přirozený smysl pro rytmus, jak ti koluje v žilách, jak se dere na povrch, jak tě naplňuje a jak máš z výsledku radost. Jsi autor pokorný, poslušný a přece znáš své možnosti a přece nejsi příkrý na své kritiky, kteří třeba nepochopili a vždycky mile a přátelsky odpovíš.
Jen se mi v poslední době zdá, že forma přebíjí obsah a supí za ním, ale tohle mně osobně psali vždycky a všude, a pak si zvykli :-) chápu.
PS. Jen malinkou noticku. Ekvilibristika bude vždycky něco umělého, jakoby z jiného světa... cirkusového, zvláštního, na jedno dvě podívání a zažití, ale ŠARM je lidský, je takzvaně cool... a v tom nejideálnějším smyslu púak tedy i cooltura.
White - jsem rád, že umíš ocenit - a tím pádem to už ono házení není :-)))
Dodola: Díky moc :-))
Pěkný den oběma...
Whitesnake
20. 09. 2018Léčivé eskamotérství tříbí ducha a prcvičuje myšlenky... někdy obecně, jindy jen v rámci autora. Poslední verš si zaslouží být rozvrstven na dva řádky, aby vynikl ekvilibristický rým "rozkládá/ do klád - a...."
Jinak spíš perly sviním. Pro mne ta forma samoúčelná není, to tedy ani náhodou, ale málokdo ocení tohle cvičení.
...pařezy rozkládají nahlodané zprávy... Nevím jak u vás, ale já si vzpomínám ještě ze školních let větu: "Ty máš ale hlody..." /**