Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoledne
Autor
Gora
záři slunce zakryl stín
polednic
ústům doširoka
není dáno utichnout
postýlka v rohu pokoje
ohnutá do luku
vzdoruje střílnou
zvířátky z plyše
na terče náhodných cílů
ohluchlá
měřím čas zatmění:
trvalo šest a půl minuty
a přitom to byla věčnost
37 názorů
Karle, jsem moc ráda, že jsi se vrátil a za to, cos mi k tomu napsal...díky!!
Já jsem to četl hned, ale nějak jsem to neuměl ohodnotit, tak jsem radši nepsal nic. Včera jsme byli u dcery. Co ty mají plyšáků... hrůza, ovšem nějak jim nepomáhají a začínají být rozmazlené. My mělí jednoho méďu, který s námi žil a spal až do dospělosti a pak jsme losovali kdo si ho vezme pro svá vnoučata... Tak to je asi k té básni. Něco o v tom, v tom smyslu vypovídá. Už ji chápu mnohem víc.
Evženie Brambůrková
22. 09. 2018Moc se mi líbí.*
gabi tá istá
21. 09. 2018tebe verím všetko, Irča! :) usmievala som sa aj na komentároch
gabi tá istá
21. 09. 2018:)*
bixley, děkuju, koróna byla trnem v oku, tak jsem ji odstranila...snažila jsem se realisticko poeticky vystihnout ten jev, o kterém se zmiňuješ...nemám ráda přeslazenosti, i když se to týká dětí...
Já myslím, že to krásně poeticky vypovídá o nemožnosti uklidnit dítě, aby po obědě spalo. Taky znám něco podobného ze školky coby čtecí babička. Metafory luk postýlky a navazující střílnu hodnotím jako hezký sled představ, které u čtenáře vyvolají náležité pocity.
Tu korónu bych tam nechala, mělo to hezký dvojí význam. Tip.
qí, směju se nad tvým komentářem - nebo spíš usmívám, nesmýkám...ani při pětileté práci v jeslích, ani u vnučky:-)
Mělo to být tak trochu podobenství s Polednicí, ale současné. TI-Še se dělá, když dítě konečně usne, našlapuje se po špičkách...měla jsem na konci a přehodila, půjde pryč, děkuju...
Možná je nedotažená, přesto za ní stojím.
Marcela.K.
20. 09. 2018Jako že ji zakryje ta osoba svou plachetkou? Já bych si s polednicemi nezahrával. Víš, jak dopadla ta matka.
kvaji, díky za čtení. Vzdoruje střílnou - to je v souvislosti s lukem, a dál záleží na fantazii... Korónou myslím záři kolem mého slunce /dítěte/, jinak vím:
Koróna (sluneční koróna) je jasně zářící okolí Slunce
Za mě ano. Líbí. Jen si nejsem jist, že skutečně víš, co je korona a připadá mi divná i formulace "vzdoruje střílnou".