Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePáteční mini
Autor
Gora
Šustění křídel -
přidávají se další
a další ptáci
…………..
Ta vůně - shluk včel!
Plot je živý až příliš -
nedá se projít
................
Kroky lupiče?
Veverka a povětří
sklízí ořechy
…………..
Černí motýli
pijí švestkovou šťávu -
a křídla těžknou
…………..
k poslední přidávám variaci od haijína:
Přes léto je nevidíš -
spadly přezrálé švestky
černí motýli
37 názorů
Karpatský knihomoľ
21. 10. 2018všetky sa mi veľmi páčia
Sladká vůně podzimu, hýřící plody, vůní a zráním. Irenko kouzelné, díky.
Petr Svoboda
30. 09. 2018Moc pěkné. /*
Kdyby tak někdo hledal / a našel/ haiku, to bych měla radost!
Díky, Dělnický:-)
Dělnický básník (někdy víc prozaik)
29. 09. 2018haijine, a to se mi právě na tvé verzi líbí, ta nedopovězenost, možná přesah...jinak máš pravdu v tom, že bych buď měla jako kategorii uvést haiku /ale nejsem si jím jista/, nebo klidně psát miniatury v předem neurčené, volnější formě...
Já mám rád, když slova jen tak plynou, jak ti přijdou na jazyk, když necháš tužku volně psát, bez jakýchkoliv zábran a parametrů. Nesvázané, nevázané, svobodné.
Dodolo, v té mojí verzi ne, v haijinově ano, náznakem, on to napsal krásně nejednoznačně...díky...
Líbí se mi zvlášť první a poslední obraz, jen jsem nepochopila ty černé motýly... můžeš mi trochu polopatičtěji...?
Evženie Brambůrková
28. 09. 2018Krásné pohledy. /T
No a co já s tím... když u nás žádní černí motýli nejsou... jenom v kadibudce sedí černá vdova... Ale ostatní tvory důvěrně znám. /**
Jani, děkuju moc, tohle - ten můj živý plot bude asi nějaký druh břečťanu, a doopravdy hučí v těchto slunných dnech, jak to nebylo celé léto...ti motýli jsou jen velmi tmaví, jako lógr kávy... bez nějakých nápadných znaků, tak nevím, ale je jich hodně a opíjejí se ........díky!
Pěkné, oslovily mě všechny tři :-))) TIP
Před několika dny jsem objevila keř s modrofialovými květy, jež obletovalo tolik včel a čmeláků, kolik jsem jich letos neviděla za celé léto. Je to ořechokřídlec klandonský...
Uvažuji nad černými motýly, kteří pijí švestkovou šťávu. Napadá mě jen babočka admirál, která je hnědočerná nebo černohnědá s nápadnými příčnými červenými pruhy na předních křídlech a vyhledává přezrálé ovoce. Anebo jsou to jiní?
S ptáky je to přesně tak, jak píšeš.
Směju se taky, no, horší je, že jsou to každoroční "notorici", celá partička. Přes léto je nevidíš, a jak spadnou přezrálé švestky a teče z nich "nektar" už jsou tady a sedí jak přibití! Díky...