Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSpleenful
Autor
Oldjerry
*
Neoželel jsem
těch pár slov
(ač řekla míň, než jsem do nich vložil).
Jsou bolesti, jež nezhojí mast
Pohlazení
Sklenice
Dokonce ani
In C-major
In B-moll
14 názorů
Taky jsem měl v mládí úplně jiné názory než ted´. Je ale fakt že já nemám až takové zdravotní problémy ,aby mi to vysloveně ničilo život. Kdybych takové problémy měl ,možná bych mluvil jinak . Ovšem ,že by takové problémy měl Milan Šedivý ,to si zrovna nemyslím.
Můj názor se taky vyvíjel - začínal dokonce od žádného... jiný názor jsem měl na vojně a po vojně, jiný když jsem se oženil, jiný při střetu s mocným blbcem a nakonec jsem to sesumíroval zhruba do té jedné věty...
Oldjerry ,
poslední dobou je pro mne server Písmák většinou nedostupný . Člověka to dost naštve ,když má přichystané nové básničky a nemůže je uplatnit. To proto jsem si začal předchystávat dílka dopředu. - Když se ale na Písmák nemohu dostat ,řeším to tak ,že se pokouším dozvědět se víc o soudobé poezii. Minulý týden jsem četl starší rozhovor s Milanem Šedivým .Má podobný názor na život jako ty . Život je prý z devadesáti procent nesmyslný a prázdný a umělec mu musí dát smysl svou tvorbou.Pro mne je to jakýsi útěk od života do umění. Tak by skutečná tvorba vypadat neměla.
Já bych neřekl ,že se život z devadesáti procent skládá z průšvihů. Můj život se skládá z průšvihů jen z deseti procent a to jen proto ,že já sám ty situace nedovedu zvládnout. Vina je na mé straně.
Musaši - ne, nemám sklony k masochizmu, ale zase mám takové pravidlo: Život se skládá z 90% průšvihů, havarií a nepříjemností a jen možná i necelých 10% věcí, které člověka baví, potěší a povznáší. Těch mizerných 10 % ovšem stojí za to, aby člověk žil a ze života se radoval...
Čas plyne a mnohé z toho ,co se dnes může jevit jako velký problém bude zítra zapomenuto ,protože se objeví problém ještě větší.
Když se někdy okolnosti pokoušejí mě vyvést z míry ,připomenu si budhistické přísloví : Už ses naučil radovat se z překážek ? Tip
Tak jsme se zase potkali. Ten Čajkovského klavírní koncert B-mol řadím také mezi hudbu "první pomoci" - a také 3.větu Bethovenovy Deváté - velmi útěšné! (Gershwin už má pro mne příliš velký rozsah) :-)***
InC-maior je nádherná Myslivečkova symfonie aIn B moll (nebo té minor) je Čajkovského klavírní koncert - je to dvojice z několika mých léčebných skladeb (:-D - jiné jsou třeba GrahamBell - Czechoslovac Yourney, Gershwin Rapsody in Blue, prostě že ano a podobně.