Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChceš mě?
Autor
Zajíc Březňák
už zase
lámu nad svým napolovic ztopořeným
vesmírem
plným úchvatných vlasatic
které se vrátí jen jednou za život
hůl
ty jsi ta nejvlasatější z vlasatic
já jsem napolovic panic a povoláním blázen
o pomoc volám do pustých lesů
kde poustevníci šumavští dávají dobrou noc
a z prázdných míst se ozývá jen:
„ouzko, ouzko“
–
už zase
slavíme Republiku
je to rum
má široké publikum
kelímky od kafe
s našimi rodáky a patrioty
hážeme do košů
konec doby plastové...
–
už zase
zdvihám vlajku nad dlouhým zástupem
seznamkových samotářů
volám o pomoc
zdvihám vlajku
že už jsem
už budu
člověkem, částečkou hmoty
chybějícím
spojujícím článkem mezi tělem a duchem
ale ego je ještě tak slabé...
Bůh je
prázdná slupka od banánu, věčná idea
dívá se na nás
po všechny věky věků
je strachem z našich nestoudných
ná(po)dob lásky
–
už zase
tě volám, má vzdálená
ještě stále tvé kroky zní daleko, tak daleko...
nabízím svou samotu
svou bolest
své zklamání
zlobu
hněv
a strach
protože nemám ani svaly
ani miliony
ani práci
ani všech pět pistolníků pohromadě
a jediné, co ti mohu nabídnout
je láska
26 názorů
Zajíc Březňák
02. 02. 2023Děkuji, Rem.
Zajíc Březňák
18. 10. 2020Děkuji.
Zajíc Březňák
21. 12. 2018Děkuji za návštěvu, MarKu.
Zajíc Březňák
20. 10. 2018OK, OK, tak děkuji za vysvětlení. Taky přeji hezký den :-)
Pomerančová
20. 10. 2018Zající, tak to asi bude nedorozumění - tvoje reakce vyznívala, že jsi o kritiku spíše nestál - čas mě nemrzel kvůli básní, ale právě kvůli tomuhle vyznění - pokud je to jinak, tak to holt jde na vrub komunikačnímu šumu, který je u psaného projevu větší než u přímé komunikace v reálném čase a jsem ráda za to upřesnění. Proč se dostalo mojí pozornosti zrovna tomuhle dílu je jedonoduché a vychází ze způsobu fungování písmáka - bylo v seznamu děl v aréně bez vážné kritiky. Přeji hezku seobotu :-)
Zajíc Březňák
20. 10. 2018O hlubší kritiku rozhodně stojím, proto jsem ji zaškrtl. Mám tu však některá dílka, kterým se žádné vážnější kritiky nedostalo, ačkoli jsou přinejmenším mnohem propracovanější než tohle dílko (mám na mysli zejména Období vzdoru I). Pokud Tě mrzí čas, který jsi mé básni věnovala, tak to zase mrzí mě, že není dost dobrá, abys její čtení nepovažovala za ztrátu času. Nicméně jsem za kritiku poděkoval a jsem za ní vděčný, takže mi úplně není jasné, kde je problém...
Zajíc Březňák
20. 10. 2018O hlubší kritiku rozhodně stojím, proto jsem ji zaškrtl. Mám tu však některá dílka, kterým se žádné vážnější kritiky nedostalo, ačkoli jsou přinejmenším mnohem propracovanější než tohle dílko (mám na mysli zejména Období vzdoru I). Pokud Tě mrzí čas, který jsi mé básni věnovala, tak to zase mrzí mě, že není dost dobrá, abys její čtení nepovažovala za ztrátu času. Nicméně jsem za kritiku poděkoval a jsem za ní vděčný, takže mi úplně není jasné, kde je problém...
Pomerančová
20. 10. 2018Zající, prevence údivu je snadná - pokud nestojíš o vážnější kritiku, tak ji nezaškrtávej, případně zaškrtni, že o ni nestojíš :-) Trochu mě mrzí ten čas, co jsem strávila opakovaným čtením téhle básně, abych svou kritiku nestavěla na vodě, ale jen trochu, myslím, že to přežiju ;-) ... Jinak díky za připomenutí Červeného trpaslíka, to je super seriál.
Zajíc Březňák
18. 10. 2018Musaši, děkuji moc za návštěvu!
Dneska už tady bloudím mezi verši dvě hodiny a zatím ještě nic mě nedokázalo vtáhnout do sebe . Až ted´tahle tvoje skutečná poezie . Moc děkuji za tohle trochu ujeté osvěžení a dávám tip .
Zajíc Březňák
17. 10. 2018Pomerančová, i Tobě děkuji za zpětnou vazbu. :) Holt víc očí víc vidí, a i když už se považuji za poměrně "vypsaného" autora, tak lze vždycky ještě mnohé zlepšit :) Vůbec musím poděkovat všem, nečekal jsem takovou odezvu právě na tohle dílko. Koneckonců je to hlavně osobní výpověď. Ale těch "pět pistolníků", to je vlastně narážka na seriál Červený trpaslík, kde Lister v epizodě Pistolníci z Apokalypsy říká, že Rimmer nemá všech pět pistolníků pohromadě. Tož tak. :-D
Pomerančová
16. 10. 2018Myslí, že ten začátek moc nefunguje. Konrétně tohle:
už zase
lámu nad svým napolovic ztopořeným
vesmírem
plným úchvatných vlasatic
které se vrátí jen jednou za život
hůl
část týkající se vesmíru vložená mezi přísudek a předmět je příliš dlouhá, takže spojit slovo hůl se slovem lámu je trochu nárločnější. vůbec ta první část, ty první dvě sloky mi přijdou příliš plýtvající slovy. zbytek mi přijde celkem fajn, nejvíc se mi líbí část s dobou plastovou - tahle sevřená a při tom hodně vypavídající forma je skvělá. třetí část se mi taky moc líbí, čtvrtá má v sobě sílu, ale něco mě ruší v tomhle výčtu : přímočará...
nabízím svou samotu
svou bolest
své zklamání
zlobu
hněv
a strach
protože nemám ani svaly
ani miliony
ani práci
ani všech pět pistolníků pohromadě
opět na mě působí v tak krátkém textu nějak dlouze a oproti předchozím textům méně spontánně, spíš rozumově ovšem všech pět pistolníků je super Za celé dávám tip :-)
To je jasné, že jsi to napsal tak, jak umíš, respektive jak jsi to uměl v té chvíli, kdy jsi to psal. Zmínil jsem, že se přimlouvám za větší koncentrovanost, samozřejmě v případě, že bys s tím chtěl v budoucnu ještě něco dělat.
Zajíc Březňák
15. 10. 2018Děkuji všem za návštěvu a za zpětnou vazbu v podobě komentářů.
starej Rendl - máš pravdu, má to trochu podobu litanie.
Goro, paralela s pořadem Chcete mě? je zcela záměrná. :-)
haijin, kvaj - určitě by to šlo napsat koncentrovaněji a snad i úderněji, já to napsal tak, jak to umím.
qíčala - je zajímavé, jak se každému na tom líbí něco jiného. :-)
Působí na mě tvoje obrazy i poetika. Možná bych se však přimlouval za větší koncentrovanost, o které píše haijin
Zajíci, napsals dojemné verše...vážně. Vtipná je paralela s pořadem chvalně proslulým Chcete mě? /jako bych v závěru slyšela p. Srstku:-)/, poslední dvě části mne oslovují nejvíc.
P.S.nabízíš dost...