Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seterra incognita
Autor
Slavomir Mily
terra incognita
I.
poznáte ten pocit
keď prekročíte hranice
zrazu si všímate nuansy
a už beží film porovnávania
škoda, že
až za hranicou
vieme, že sme ju
prekročili
II.
snažíme sa rozdávať
dobre mienené
rady
a obhajovať si
pozície
koľká irónia
relativizovať všetkých
iba seba nie
III.
cesty v ostrých zákrutách
trielia k cieľu
hľadáme ostrov
ostro obmývaný
ťažkou penou
dvíhajúci sa z hĺbky
modrého labyrintu
nedovolí vstúpiť
nečistým
12 názorů
Slavomir Mily
23. 10. 2018qíčala...z druhej si ťa škrtám 8-))))
a2a2a...som ráz, že si ku mne po dlhšej dobe prišiel...pri I. a II. druhé slohy sú čisté aforizmy, dokážu fungovať aj samostatne, nesúdia konštatujú súd si vytvára čitateľ sám, ak si ho tam našiel, tak sa podarilo 8-)))...veľmy pekne ti chcem poďakovať za výber... dvere máš u mňa stále otvorené (to nie je výčitka, ak si ju tam našiel...tiež sa podarilo 8-)))
haijin....zaujal ma pojem kognitívne estetický....to je, ale na dlhšiu debatu...u teba sa často objavuje, za to palec hore...a vďaka
dodola...báseň, aspoň tak ako ju vnímam, je hľadanie bez určenia predmetu (samozrejme nadpis niečo napovie, v trakte čítania odkrývaš atď.) a vôbec nie je dôležité, čo chcel povedať básnik...dôležité je to čo v nej čitateľ nájde, teraz to kvázi vyzerá, ako by som protirečil kognitívno - estetickému čo spomínal haijin, ale reálne sú to ingrediencie, ktoré sa miešajú, v rôznych pomeroch,... niekto má rád koriander, tak pridá ďalšiu ingredienciu 8-))))...treba ale dodržiavať postup 8-)))
lerak12...mal si výluku 8-))))....vďaka
Souhlas se všemi třemi. K té první - jakoby byla tak trochu o ztraceném synovi. Když nepřekročíme hranice, něco nepochopíme. Věřím v návraty, v odpuštění. Tomu druhému se asi nevyhneme:-) U třetí uvažuju, proč nedovolí vstoupit nečistým a z (kon)textu vyplývá, že je to tím ostrým omýváním. Pro někoho samozřejmost, kterou netřeba polopaticky rozebírat, pro někoho ne:)
Třetí podle mne výrazně předčí ostatní dvě, druhá má blíže k aforismu než k poezii, ačkoliv její druhá sloka má co říct, první má též blíže k mudrování díky její poslední sloce, ale je co číst. Abych byl správně pochopen, chtěl jsem tím říct, že v poezii bychom se měli vyhýbat vynášení jakýchkoliv soudů zřetelně dopovídajícím způsobem. Výběr za třetí text, ale i obsah všech částí.
Slavomir Mily
19. 10. 2018danny...vďaka...8-))
Norsko 1...pamätám, budem sa snažiť...hádam sa to podarí...
atkij...plurál je tu cielený...všetci sme na tej istej lodi...
Dodola...opravoval som preklep a dopadlo to tak 8-)))...teraz by si to mala vidieť 8-)))
Dávám k oblíbeným. Jakobys překonal sám sebe. Vzpomeň si, jak jsem ti říkal, piš něco veselejšího
*