Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepřijeď
Autor
atkij
pořád jsi tu
říkáš
krvácím na patě
když jsem šel po stopách
spadnul ti z kabátu
ten tvůj špendlík s trikolorou
a taky sponka a kdo ví co ještě
jsi tu a taky stesk
přijeď
mizíš tak tragicky pomalu
říkám si
oči by spaly a myšlenky vzpouzí
noc tluče špačky já stíny okolků a tři dé věcí
únava nakonec rozmělní tvary
zmalátní svaly
i vzbouřený klín
prostoru dopřeje amura na víně
a těla zpitvaná k poslední kůstce
nově si poskládá třetí stav bytí
možná jsme to my
ti krvavě čerství
nedotknutě čistí
na modrém pozadí
jinde a jinak
když funkce těla přetrhnou film
ráno je tragicky vše na svém místě
ve stejném počtu
do jedné krabice
jen podruhé smýt stopy
a taky stesk
přijeď
17 názorů
písmenková polívka...nikdy nebudu sytá...už to vypadalo, že najedeš i na menu a sandvič a teđ takový střih, ale je zde ten amur...takže i tady se nějaká bašta najde:)
Díky moc za všechna zastavení. Porěšilo.
Mně oslovilo: "Když funkce těla přetrhnou film ráno je tragicky vše na svém místě"
Líbí se mi to celý, ahoj Y.
Četl jsem několikrát, abych se vyrovnal s veršem ...krvácím na patě... a ...krvavě čerství... A nakonec jsem ho strávil, ačkoli si myslím, že by jakákoliv zmínka spojená s krví měla mít zásadnější opodstatnění. V podstatě dodává patos tam, kde není zapotřebí. Snad i verš ...vzbouřený klín... je trochu klišé, jakkoliv svým obsahem tam patří.
Báseň je to ovšem hezká. Oceňuji ten dialog, který však vychází jen z jedné mysli a tím umocňuje nostalgickou linku, která mi přišla až dětinsky sdělena, ale také nezáludná. A tím uvěřitelná. Také verš o třetím stavu a o přetrhnutém filmu jsou nápaditým pojmenováním.
Báseň vyznělá až do akcentu melancholie. Hezký. Zejména s tím "poetickým chodem" amura.
První čtení- naléhavé, nabité emocemi, ale ne ufňukané. Působivé. budu číst určitě víckrát, moc se mi líbí.