Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seObětinky
Autor
Marcela.K.
jména zemřelých
ve věnci před oltářem
...prázdné lavice
***
jména zemřelých
vepsaná do paměti
plamínek hoří
***
jména zemřelých
vytesaná na věky
do hvězdné klenby
***
jména zemřelých
se ve vzpomínkách živých
modlí Otčenáš
19 názorů
Morticia Adams
30. 01. 2021Zajímavé variace..
Marcela.K.
15. 11. 2018:-) tak to jsem zvědavá.
Inspirovalas mě tou řadou haiku na stejné téma .V pátek bych rád taky přispěl několika haiku na stejné téma . Bude to ale jenom o hračkách na půdě .
Má to intenzitu, která se s každým dalším trojverším stupňuje, i když to poslední mi tam taky už asi úplně nesedí
Radovan Jiří Voříšek
12. 11. 2018byli tu, nejsou
my zbyli ještě chvíli
prázdné je parte
PS
Všechny tři silné, otčenáš se hodí moc, dává tomu sílu
Marcela.K.
12. 11. 2018Norsko,asi jo, máš pravdu, ale já chtěla nějak vyjádřit to,že mi není jasné proč si "objednávají" vzpomínku, když sami se za ně pomodlit nepříjdou... asi proto, že v těch prázdných lavicích kdysi sedávali ti, co už přijít nemohou....
Marcela.K.
12. 11. 2018Musaši, to je o opravdovosti...I svatby bývají takové ;-) Nikdy bych si nemyslela, že jednou budu říkat, že moje maminka, měla krásný pohřeb.... vizhttp://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=416304
Norsko, asi víš o čem ta první je, mně se taky líbí nejvíc, dík.
Diano, čekala jsem na Tebe, bylo mi jasné, že ty budeš rozumět :-)
Krásné všechny, ale druhé mne úplně vzalo! Díky. Prožívám to stejně. Moji drazí zemřelí jsou ve mně - ne někde v híně.... ************
Z prvního haiku asi nejvíc vane smutek . Vzpomínám si na vesnický katolický pohřeb , na kterém jsem byl letos na jaře . Nedávno jsem byl na jiném pohřbu v krematoriu . Ten první pohřeb mi připadasl jako magický obřad ten druhý jako fajfka tužkou u jména .
Marcela.K.
12. 11. 2018No já se snažila :-) on by měl být přesah i v těch dalších, jenže to asi přečte jen někdo vyladěný na stejnou strunu...
Já vidím v tom "plamínek hoří" přesah . Ten plamínek by se dal vnímat i jako metafora duše.
Marcela.K.
12. 11. 2018No, on je ve sboru před věncem i kříž z plechu a do něho přítomní zapalují kahánek....takže to je opravdu vše napsané pod dojmy z návštěvy Husova sboru Cčsh :-) i když urnový háj je hned vedle kostela...takže se to nevylučuje.
Tip dávám hlavně za druhé haiku . Ve své jednoduchosti se mi moc líbí .Ale působí na mě spíše jako haiku ze hřbitova .