Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seneadresná zlost
Autor
liška_
vločky kloužou po skle
chomáče na větvičkách
ten hmatatelný neklid cestujících
když vlak zastaví uprostřed lesa
něco jim násilně narušilo cestu
chlap vedle přežvykuje neadresnou zlost
vedle profičel rychlík
‘Máme rozbitou mašinu’
jitrný jas
přefiklý drátem
nesmělý první sníh
Mračč
24 názorů
Vlakenky taky píšu a to docela často . K některým detailům básničky bych mě výhrady ,ale celkově je to pěkná náladovka Tip.
Whitesnake
22. 11. 2018Mně se strašně líbí ono "přežvykování neadresné zlosti"... jaká úleva po všech archaismech minulého dne, tohle je postmoderní a tak filigránské, že už to přesahuje míru. Tohle spojení je tak okázalé, až je BLBÉ!
Jitrný jas : takový ten specifický ranní svit slunce - mozna je to novotvar ;)
Mrač - je název obce + slovo samo o sobě má nějaký význam a náladu. nevim zdali se dá mluvit o experimentu - ale cele to vychazi z toho ze ten druhej text je a la haiku a jde tam o ty vrstvy. zákl. obraz - necim narusen/pozmenen, upřesněn stav - umístění.
Nevím, co je jitrný, přičemž z google mi vyjede, že je to jen přijmení.
Jinak vlakenka se mi líbí. Ahoj Y.
nie je to báseň diamant, ale je tam pár zaujímavých obrazov a autorka ma potenciál sa vybrúsiť :-) *
Nemá ty drobné nedostatky, které jsm zmínil zde. Zborova báseň je po celé své ploše vyrovnaná ve výrazu, bez jediného klišovitého obrázku a navíc se smysluplným závěrem, akcentujícím každodenní všednost, zatímco zde je druhá sloka spíše lyrickým dovětkem trochu sice vyrušeným slovem ...mrač..., které však spíše ruší zdáním experimentu.
díky za kritiku a postřehy - zvlášť za hlubší rozbor a2a2a u obou posledních textů.
Norsko1: rozbila se mašina a někoho to naštvalo.
je evidentní, že máš sklon sklouzávat k lyrice, což z mého pohledu je jen sympatické a snažíš se vyhnou kýčovitým obrazům, ne však důsledně, např. ...jitrný jas... nebo první dva verše. Všiml jsem si i v několika dalších tvých básničkách, že máš potenciál v průběhu času svůj styl vybrousit, zvláště když ho obohatíš i o hmatatelnější obsah než jen popis nálady. Také obraz ...Mrač... na konci je víc experimentální než poetický. Na druhou stranu např. verš o nazlostěném chlapovi je bezvadný a lze i pozorovat navozenou atmosféru.