Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHloží
Autor
Musaši
V lese
Za kmenem kmen
a měsíc
kus ledu v černé vodě
Vítr dnes vyje sám
i bez vlků
a dáví jehličí
na ojíněný mech
Hledám tu smírčí kříž
nebo jen ošidnou křižovatku ?
Hloží
Čas obnažených trnů -
Hloží se s ničím netají
a zarůstá
romantické paloučky
a rozevírá náruč :
nauč se něco i od bolesti
Hra
V zimním příšeří
jsou ještě zřetelnější
ty stíny ničeho
vrhané na papír slovy
Jako by slepý
chtěl hrát sám se sebou kostky
a bez počítání
jimi vždy jenom tak zaštěrchal v pěsti
aby pak uslyšel
jak v tichu padají
na prázdný stůl
26 názorů
Ale v těch posledních dvou verších je nevyslovená otázka : má se básník s někým usmiřovat ? A pokud se usmíří , nebude to jen ošidná křižovatka ?
qí ,
myslím si ale , že není dobré nad vlastními chybami přimhuřovat oči .
gabi , Leraku ,
moc děkuji za upozornění na chybu . Že jsem to já sám četl desetkrát a chyby jsem si nevšiml , tomu se ani nedivím . Spíš se divím tomu , že si té chyby nevšiml nikdo kromě vás dvou .
"Mledám" hledám v mých soukromích regálech ohnutých slov. Nic mi nenapadá! Máš jistě dobrý postřeh, Gábi. Asi potvora šotek a má být "hledám?"
gabi tá istá
01. 12. 2018vysvetlí mi niekto, čo znamená slovo "mledám"?
Ale já jsem moc rád , že si ke mně chodíš číst .Ty tvoje glosy o ptačím mozečku neberu vážně .To spíš já mám ptačí mozeček . Ted´ právě sedím na internetu v jedné vědecké knihovně a čekám až mi donesou objednané knihy a před chvílí jsem měl dost velký problém s objednávkami pomocí místního elektronického systému . Sice jsem to nakonec zvládl , ale když se někdy dívám v televizi na filmy o hekrech a pak si připadám před systémem vědecké knihovny jako idiot , zdá se mi , že mám spíš mozeček jako ptakoještěr .
Dodolo ,
smírčí kříž byl trest za těžký zločin . Provinilec musel sám vytesat kamenný kříž a vztyčit ho na místě ,kde se stal zločin . Možná i básně mohou být takovým smírčím křížem . Možná .
qíčalko .
Musaši není zase až tak velký . To Pan Básník - to je skutečný velikán.
To co bys ty chtěla číst , to u mne nikdy nenajdeš . Smiř se s tím a ber to jako fakt .
Atkij ,
jen se tak pokouším vrátit se ke způsobu psaní , jakým jsem psal v mládí .
I o samotě, bolesti a křižovatkách (třeba povedou k smírčímu kříži?) je třeba se něco přiučit. Podzimně zimní čas k tomu nekompromisně vybízí. Vystihlas.
Slavomir Mily
30. 11. 2018dobrá práca ja som ich čítal takto:
V lese
Za kmenem kmen
a měsíc
kus ledu v černé vodě
Vítr dnes vyje sám
a dáví jehličí
na ojíněný mech
Mledám tu smírčí kříž
nebo jen ošidnou křižovatku ?
Hloží
Čas obnažených trnů -
Hloží se s ničím netají
a zarůstá
a rozevírá náruč :
nauč se něco i od bolesti
mimochodom táto pre mňa top..má to hĺbku a to je to ...
Knihomole , Diano , Štírko ,
tak trochu se vracím ke svému původnímu úspornému stylu , zkouším si , jestli bych byl schopen psát podobně jako kdysi dávno , když mi bylo tak 20 +. Jsem rád , že se vám dílka líbí a jsem zvědavý , jestli si najdou i další čtenáře .
Všechny tři mi promlouvají do duše, ale ta poslední je NEJ...! Je nádherná.... Díky, že jsem si ji mohla vychutnat
Karpatský knihomoľ
28. 11. 2018takých veršov sa neviem "prejesť", sú ako chlieb