Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDivák
Autor
Musaši
Divák
Skrz průhledné postavy
pozoruj déšt´
dřív než se setmí
a nad náměstím
zbudou jen kropítka lamp
jen svítící sprchy
Pozoruj medúzy
plovoucí v hejnu
asi tak dva metry nad chodníkem
Pozoruj morový sloup
do černa mokrý a blyštivě zlatý
uprostřed barevných klobouků hub
Tak nějak navíc
jsou tu dnes jakési dřevěné boudy
z dláždění vyrostl mohutný smrk
Cinkají rolničky
vyhrává hudba
která se hodí spíš k vločkám
ale ten svařák se skořicí
by se dal popíjet v dešti
Tak tedy pod stříškou
u pultu pomalu usrkávej
Skrz průhledné postavy
pozoruj hemžení pod kometou
26 názorů
Nacházím rovnováhu v samotě a proto dialogy s tebou tímto končím. Měj se.
Důležité a podstatné pro mě je, že si dokáži najít informace, které potřebuji, zbytek je irelevantní. K čemu by mi byl nějaký textík sestavený například odborníkem na taoistický astrotyp, když nevím, co to je? K čemu je Tobě, když ani s jeho pomocí neumíš najít rovnováhu? Sebemenší zmínka o čemkoli, co by se mohlo týkat fyzického sexu, Ti rozhodí energie, že je to cítit i přes obrazovku. Proboha proč?
Pochybuji o tom, že sis sama sestavila astrotyp a dověděla se tak, že oheň je tvým určujícím prvoelementem. Ty si neumíš sestavit taoistický astrotyp. Nemáš o tom ani páru. Tvé plkání o zvěrokruhu nemá žádnou reálnou podstatu. Daleko spíš to jsou jen takové řečičky rádoby rafinovaného trola.
Dalšími favority byly Váhy a potom Býk. Mohu poprosit? Zvěrokruh taoistický lidově zvaný čínský? Tam jsem jangový oheň. To se krásně doplňuje - na východě jsem oheň, na západě jsem vzduch. Kupodivu i západ přisuzuje vodnáři mužskou povahu. Vulva to vyvažuje. Prostě dokonalá rovnováha, oheň je bez vzduchu ztracený a to druhé se taky pěkně doplňuje.:-))
Vodnář nejsem, ale element "vzduch", který je podstatou vodnáře, u mne převažuje. Já se ale řídím jiným zvěrokruhem. Zvěrokruhem taoistickým. Jednu dobu jsem si i přivydělával sestavováním taoistických astrotypů pro zákazníky. Živnostenský list jsem ale neměl, tak to na mě neříkej.
Ano, vánoce jsou kouzelným časem samy o sobě, ale v téhle básni je ještě něco navíc. Připadá mi, jako by ji psal Vodnář. Vím, že jde o impertinentní otázku, ale přesto se zeptám: v jakém znamení zodiaku jsi? Jasnačka, že vodnáři nemají monopol na fantazii a neupírám ji žádnému znamení, ale tady je prostě něco známého, a protože není moc znamení, která bych znala do hloubky, chci vědět, jestli je to jedno z nich. Předem děkuji za případnou odpověď a omlouvám se za osobní otázku.
Velmi kvalitní matroš.:-) Co všechno lidi nesvedou na svařák se skořicí.
Diviak se zase česky řekne " černá " . Občas překládám a tak vím , jak mohou být překlady matoucí . - Díky za típek .
Kropítka lamp jsou skvělá... A Divák sa po slovenski povie Diviak - hej? Dávám ***
Vesuvanko ,
moc děkuji za típek .
Dodolo ,
ten den , co si dal Divák jednou pro změnu taky svařák a nikoli studené pivo , sice pršelo , ale bylo poměrně teplo . Když se ochladí , nebo začne nepříjemně sněžit , pán se přesune ke Globusu . Tam stojí vedle vozíků u otočných dveří , ze kterých stále vane teplý vzduch .
ysslandio,
život mého hrdiny není příliš akční a proto jej ani nelze příliš akčně popisovat . Nejsem si dokonce ani jistý , zda vůbec vnímá to , co si myslím , že vnímá . - Hlavně má na všechno čas , což já mu nesmírně závidím .
atkij ,
můj pohled spočinul na divákovi , kterému je asi jedno , jestli má umytá okna a vyluxované koberce . Ani vánoční pořady v televizi nepotřebuje. Stačí mu , že se dívá kolem sebe .
Goro ,
kometa všemu vévodí ,ale můj hrdina zaznamenal spíš možnost změnit nápoj než cokoli jiného kolem . On se sice stále někam upřeně dívá , ale v očích má tak nepřítomný výraz , že si vůbec nejsem jistý , jestli i něco vidí .
Leraku , Knihomole ,
bydlím ted´ část týdne v jednom větším městě . Průběžně sem ale jezdívám nakupovat , takže znám místní pouliční alkoholiky . Bezdomovci to nejsou , ale z nějakých důvodů potřebují pít na veřejnosti. Bud´ posedávají někde na ulici nebo třeba před Globusem . Tenhle pán ja konkrétní osoba , kterou znám od vidění . A proč že potřebuje pít na ulici ? Asi proto , že je to "divák" . Většinou se s nikým nebaví , jen se dívá .
Škoda, žes nepsala den dva později, bylo by to s tou správnou sněhovou atmosférou:)
osobne sa mi pacili prve dve slohy.potom pre mna textik sa stal prilis opisnym a stagnacnym.
Aha. Tak to je ono. Bezva popsaná atmosfera a slepený pohled střepů oka. Tak, tak.
Ten příměr "kropítek světla lamp" je výborný. Svět je fakt panoptikum. Tvá báseňka to skvěle prezentuje.
Karpatský knihomoľ
11. 12. 2018Už je to tu, ako každý rok.