Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJiskření
Autor
Musaši
Noční táborák -
Pionýři a jiskry
honí světlušky
Ztracená jiskra -
Pionýrští vedoucí
prolézají les
17 názorů
Já myslím , že skauti zapalují táboráky pořád , arciže za patřičných bezpečnostních opatření .
Myslím, že i doba táboráků je už retro. Dnes tak maximálně zahradní gril.
Romantika dětství je pro každého v něčem úplně jiném , Norsko . V těchto senrjú jde ovšem o nějakou " romantiku dětství " až zcela na posledním místě . Já jsem sice romantik , ale moje dětství rozhodně romantické nebylo . Spíše stálo za starou bačkoru a tak o něm nikdy nepíšu a taky nikdy psát nebudu .
Prolog k tomuto příspěvku mi připadal příliš rozměrný . Tolik slov před třiceti čtyřmi slabikami vytvářelo velký nepoměr , takže jsem vysvětlivky přemístil sem .
Pionýr - slib jisker (padesátá léta) :
Jiskřičky jsme ještě malé , Domovina naša krásna ,
máme však svůj cíl . sl´ubujem ti v tento deň ,
Budeme se dobře učit , že ja tvoja iskra jasná
aby byl vždy mír . tebe k sláve vyrastiem .
Skaut
Věková kategorie 7 - 11 let : chlapci bývají označováni jako vlčata ,dívky jako světlušky.
Oldjerry ,
nevím , jestli ještě vůbec funguje tvůj nick Poldjerry a tak tě chci upozornit , že se trochu začíná rozrůstat diskuse pod diskusním příspěvkem Šmodrchy o mé maličkosti . Napřed jsem tam moc diskutovat nechtěl , ale když už se k tobě přidali a2a2a a Silene , napsal jsem trochu delší příspěvek pro Silene a kdybys na něj chtěl reagovat , bude mi ctí .
Oldjerry ,
já jsem byl jen pionýr , ale nikdy nezapomenu , jak jsem v osmašedesátém pálil na balkoně průkaz a šátek , které jsem polil benzinovým čističem .
Fialko ,
díky za típek .
Aleši ,
ano - mezi lesbickými světluškami přeskočí jiskra velmi často . Ale jiskra také může přeskočit mezi jiskrou a světluškou .
Na tohle mám vlastní filtr: do dvanácti jsem byl Junák, potažmo skaut, vlastně jediné vlče v oddílu, takže mne zařadili mezi vlky i v tom věku, pak jsem byl rok Sokol u nás fungoval v jisté illegalitě až do roku 1951, pak jsem byl rok i Pionýr, jak můj táta říkal fousatej pijonýr... dnes to hodnotím všechno hledisky modulovanými životem: pionýr defacto tehdy neměl obsah a to ještě bylo dobře... černá léta jsem už strávil jako svazák z donucení, aby mne nevyhodili z průmyslovky a potom už to jelo po dráze lochnesky, na níž se občas i blilo...
Nezlob se - za tohle ne...
aleš-novák
13. 12. 2018někdy přeskočí jiskra i mezi světluškami...
Díky , Knihomole ,
ten slib jisker jsem si ale nepamatoval , i když jsem ho kdysi asi skládal . Musel jsem si ho najít na Wikipedii .
Karpatský knihomoľ
13. 12. 2018ako vďačný retro zákazník aj ako pamätník oceňujem, nostalgia u mňa zjavne progreduje
Máš pravdu pravdoucí, je to - díkubohu! - asi už jen pro pamětníky. Vtipné ***
Goro ,
původně jsem nechtěl do prologu nic dávat , ale dobře si uvědomuji , že některá má dílka mohou pochopit jen starší a pokročilí .Musel jsem nějak vysvětlit , co byly jiskry , protoře dnešní mladí už o tom nemají ponětí . Stejně si ale myslím , že tahle senrjú budou spíš pro pamětníky .
Ten nápad je vážně dobrý... Ztracená jiskra / z ohně/ by byla mohla i zapálit les:-) - dost možných variací...