Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBůchovi
Autor
Marcela.K.
To takhle zavřu oči
víš
a šeptám modlitbičku
Maminko moje milá
kdybys žila
tak bys viděla
jaká jsem šikovná…
Mám tě moc ráda
Babičko
já povídám Bůchovi
a on mi odpoví
že maminka by měla radost
To můžeš jen zavřít oči
takhle jako já...
Modlení je
když ten kdo není tu
si s námi povídá
22 názorů
Ta báseň se mi líbí a přidal jsem ti k ní tip . Já jsem svůj překlad Bašóva haiku nazval " Díky za nocleh " , protože vím by B . asi proti takovému názvu nebyl . Jeho konec se už blížil , když psal tohle haiku a on věřil , že umře na cestě , což se také stalo . To "strašné ubytování" , které haiku bez komentáře popisuje byla stáj v pohraniční stanici mezi dvěma horskými provinciemi . Venku tři dny lilo a on byl rád , že může nocovat aspoň ve stáji a nezmokne mu cestovní brašna s papíry .
Marcela.K.
18. 12. 2018Dík ;-)
Našla bych jich víc...http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=407135
To je moc pěkné... i když v jistých nábožensky vyhraněných kruzích by ti to zakázali. Ale člověk se modlí srdcem a srdce si najde... v tom máš pravdu.
Marcela.K.
17. 12. 2018:-) já si tedy myslím, že křesťané spíš děkují...ale to je věc názoru ;-)
Modlitba jako povídání si s někým je mnohem lepší než modlitba - prosba . Tip .
Na křestánských modlitbách mi vždycky dost vadilo , že Boha stále o něco žádají , prosí ho , nebo v rozhovoru s Bohem používají rozkazovací způsob.
No jasně, Marcelko! Krásné a požehnané Vánoce Vám všem, hodně radosti, hlavně Verunce, ať se Vám všechno daří.
Marcela.K.
16. 12. 2018Diano, vždyť jsi to až tak nepopletla...přece. Vůbec se neomlouvej, já mám taky problém se jmény ...a někdy i s obličeji. Když mě někdo pozdraví a já nevím, kam ho zařadit... je to daň mé práci. Prostě si nemůžu pamatovat všechny kolegyně, natož pacienty...
Verunka je opravdu skvělá a udivuje mě, jak to má nastavené - snad je to i naše vizitka, však víš...po tom všem.
No vidíš, Marcelo, jak už mi hrabe. Mám s pamětí problémy - a zejména se jmény. Doktorka říkala, že mám tu paměť trénovat, ale zatím je to jen čím dál tím horší :-( Verunka je stějně zlatíčko a já se jí omlouvám....
Marcela.K.
15. 12. 2018Diano, Verunka :-)
Je to převyprávěný rozhovor před spaním v babiččině posteli...prostě jsem si to musela zapsat - pro ni, pro Verunku.Aby věděla, jak to bylo, když byla maličká...
Díky všem za zastaven a tipy.
gabi tá istá
15. 12. 2018...*