Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seelementárna častica
Autor
Slavomir Mily
elementárna častica
(vidím sa ušami, hmatom, myšlienkou)
premietaný na biele plachty
čiernymi písmenami
prikrývam ďalej priestor
v ktorom sa objavuje iba moja
pravdepodobná poloha
iba záblesk ma zachytí
všetko ostatné je obeta
bez ktorej niet budúcnosti
niekde okolo jadra je horúco
nekonečný príval informácií
s malou interakciou
až kým jedna z tisícov miliárd
narazí
a rozptýli ma
vtedy zmením smer
12 názorů
Slavomir Mily
17. 01. 2019Přemýšlím nad tou obětí a nějak se nechytám... elementární částice mi někdy přijde jako myšlenka, ale tak nějak bezbolestná, aspoň na straně původu... jako svět obětí mi přijde spíš makrosvět, ale to už asi od tvého autorského záměru ujíždím...
i mě se líbí... pocitově se dokážu přenést do prostoru a jen se tak rozptýlit... ani bych neměnila směr :)
dark matters
08. 01. 2019ja si teda určite viem predstaviť budúcnosť bez obety:-) a tiež k nej mám výhrady, tiež mi tam nesedí. Mne preto, lebo kým báseň plynie vo zvláštnom neutrálnom priestore, je to taký príjemný text zamotaný do seba, zameraný dovnútra subjektu, abstraktný, trochu vesmírny, subatomický - neurčito clivý.
no a "obeta" - stačí použiť len to slovo - narúša rovnováhu, mení ťažisko, púta priveľa pozornosti, je príliš určitá a trochu odkazuje akoby na náboženstvo - proste mi to tam nesedí. každopádne pre mňa zaujímavý text. a pekný. netlačí na pílu, necháva čitateľovi priestor, dáva rôzne možnosti ale zároveň vedie skrz nejaký konkrétny pocit, myšlienku.
mne vadí samotné slovo obeta v tom naturálnom stave,- nie jeho význam, nie tvoja myšlienka, ale spôsob transformácie a vyjadrenia.
Slavomir Mily
08. 01. 2019yss....mám iba jednu otázku...vieš si predstaviť budúcnosť bez obety?
posledé dve sloky boli výborné, aj keď po slove " rozptýli ma "- mi už prišlo nanajvýš nefunkčné pridávať vtedy zmením svoj smer...
ale ty si autor...
začiatok na mňa pomerne bledý a neistý- biele, čierne, priestor,obeta... tá tretia sloka ale výborná. Verím, že si to nájde svojho čitateľa.