Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZ okna hotelu
Autor
Gora
nad Akademikem Běhounkem
slíznou polárku
našlehaných vrchů -
nezkrušeným mračnům
je dnes do běhu
Anděl už dávno chodí po horách
když auta pluží sobotní ráno
a chodci v závějích
nasazují francouzským holím
české bodce
43 názorů
Dýchla na mě zima. Raději vzpomínám na posezení u kafe na terase. Obdivuji tvůji úsporný, všeříkající verš.
Radovan Jiří Voříšek
22. 01. 2019vidíš, já si to vzal před spaním, takže mně to mrzí
probdělá noc
Radovan Jiří Voříšek
22. 01. 2019nevšední, zajímavé a překvapivě použité atributy zimy
rozhodně dílko neuspává
Adélkalaide
19. 01. 2019Bomba! :*
Inak oceňujem., že si tento text zlepila. V tejto polohe je dominantnejší.
Do pobytu v lázních jsem netušila, že "protiskluzové" bodce se nasazují, tak jsem totéž předpokládala u druhých...no, dám to slovo pryč. jsem ráda za radu, díky. Jako řada jiných trpím autorskou slepotou.
podľa mňa určite áno. Všimla som si to už včera- ale vtedy to ešte nebola tá "súdržná " kompatibilita, ktorú máš dnes. Takže včera mi to rezalo oči ešte viac....tá posledná sloka bola rozvláčna. teraz to už drží. ale celkovo nechápem, prečo si to tam dosadzovala...logicky každopádne aj tak vyskočí obraz, že palice sú "protišmykové ". nevidím dôraz na tom bazírovať.
Keď som to čítala iba ako české bodce- mne to vyznievalo lepšie. Tak surovejšie. Že bodka. každpodádne, autor si ty, nemusíš nič opravovať, len ma zaujíma ten dôvod "použitia "
yss, původně tam nebylo, chtěla jsem dovysvětlit, jaké že to byly bodce...myslíš, že je to navíc??
protiskluzné
nechápem, prečo si práve toto slovo považovala za nejako prioritné.
Jirko, i na Poetovi mi to vzhůru do kopců doporučili odstranit...děkuju ti!
Já bych z toho udělal dvě sloky, druhou s anděly a vypustil bych ...vzhůru do kopců..., anděla bych nerušil, je to vtipné využití filmové postavy jako metafory, zatímco auta pluží i z kopců či po rovině. Je to znovu hezká, atmosférická momentka, pohlednice, bez balastu.
Díky, už jsem krátila, tohle je asi padesátá verze...snad ještě někdy upravím:-))
Mně se líbí ten průnik názvu hotelu , který evokuje severní pól + odkazu na dávný film + obrázků z reality nemocných lidí , kteří vtvářejí kontrast k dobrodruhovi a svým způsobem i supermanovi Běhounkovi . - Patrně by to ale chtělo dost podstatně zkrátit . Tip.
Jako pečlivý čtenář, Kočkodane, jistě víš, že již jednou jsem anděla použila v básničce, ovšem jako předoperační úbor, no a teď jako připomínku filmu z padesátých let:-) a děkuju...
Jani, děkuju...ano, většina návštěvníků v lázních Jáchymov má problém s pohybovým aparátem, věhlasná je zde léčba Bechtěrevovy nemoci... a tak málokterý chodí bez problémů, ani já nejsem výjimka...zvláště v zimě:-(
Evženie Brambůrková
16. 01. 2019Rozhodně ti k těm milým postřehům nebudu psát žádný elaborát. Umím si to představit a tak to určitě vypadá. :-))) /T
yss, nemáš se vůbec zač ospravedlňovat, jsem ráda za tvé zastavení a komentář. Má to být víceúrovňová hříčka / Běhounek - polárník /polárka/, Krušné hory - krušení, anděly nemusím, ale Anděla na horách moc ráda, plužení směrem vzhůru, hole...vše jsou jen takové drobnůstky, blbůstky...
Karle, díky, žes zavítal...v Krušných horách se krušilo stříbro a jiné rudy, odtud ten název:-)), a sněhové kalamity směrem na Klínovec a dál jsou tu od podzimu do jara...
bixley, díky...já jsem ten český človíček v závěji /nikdo se nežene uklízet chodníky/, co se mu občas podaří líznout si smetany:-))
ak by som text nakúskovala, tak sa tam vyskytnú zaujímavé momenty, ktoré svedčia o tvojej vyspelosti narábať so slovom tak, aby poskytla "pohľad ".
Úvod- vkusne zakomponovaná "lokalita" nad charakterizovaná postavou-takisto ako aj obraz zasnežených kopcov.../ dokonca sa mi páčila asi aj tá "nesubjektívnosť.../
ale pri použití andela / parafráza na film / mi o nejako stuhlo- akoby ten anjel priťahoval až priveľkú pozornosť a viazal text, čo mi prišlo viac i menej na škodu, nakoľko hned nato vyskočil veľmi pôsobivý obraz
sobotním ránem, autá plúži do kopcu / veľmi príjemní, skoro až splývavé, akoby som čítala haiku-napríklad, veľmi silno pôsobiaci obraz..
záverečná sloka opäť príjemná, prírodná, ale z môjho pohľadu by sa snád aj dala redukovať adj-subs, adj-subst--- nasazují holím české bodce.... samozrejme, myšlienku a obraz si zachytila...
O sprostredkovaní obrazu a postrehov sa baviť nemusíme. Tieto veci ovládaš dokonale. Osobne mi v tomto texte vadila asi nejaká"kostrbatosť", ktorú som pociťovala už pri mnou avízovaných malých "chybách "
ospravedlňujem sa.
Tam je dnes asi opravdu krušno, že? Ale uvnitř v teple, ti přeju příjemný a hlavně účinný pobyt. A inspiraci pro další básně a povídky.
Poezie od očí oddělena sklem. A přesto se jí pěkně dotýkáš. Z prvé by snad šlo vypreparovat i haiku. Hezké ztvárnění.