Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNovoroční hostina
Autor
Gora
číšník zažíhá parkety
očima s jiskrou noci -
kolem švédských stolů
tančí čepice indických kuchařů
Čech ochutnává pečeni
nadívanou mandlemi a adjektivy -
asi se přejí - září jak izotopy radonu 222
v bublinkách van směrem k podkoží
Rus a Němec přejí si k Novému roku
- a kdesi v útrobách
mandlují ubrusy -
pod prahem hostin
duní i kucká
zřídlo v podloží
33 názorů
Stručnost a jednoduchost vyjadřující plný, všeobsáhlý pocit výjimečného dne, či noci vyžaduje velkou námahu. Tvoje verše plynou zcela samozřejmě a je hotovo. Začetl jsem se a vrátil několikrát. Ten den mi mnoho připomněl. Díky.
Já taky rozumím, a dělala jsem si jen legraci...přece se nezboří svět, jsem amatérka a ne vše se povede, i když jsem ji mnohokrát přepisovala:-)
Tomu rozumím, ale v tom případě jde jen o popis. Přece jde o to, abych to nemusel vidět a líbilo se mi to.
kvaji, nic se neděje - kdybys toho číšníka viděl /jako já - po silvestrovské noci:-)/ - snad by se ti to líbil víc...
Díky, žes četl a komentoval:-))
Já nevím, Irenko. Mám z toho pocit... něco mezi Movsarem a K3 na jedné straně a Norskem na straně druhé. Uvedu to na příkladu první sloky - číšník zažíhá parkety očima / s fernetovou jiskrou noci - to mi přide děsně násilné; kolem švédských stolů / tančí čepice indických kuchařů - to je zase krásný postřeh.
moc povedené. civilní poloha a k tomu trocha vědy, jako to dělával svého času velká ikona civilní poezie Miroslav Holub.
Theo, usmála jsem se důvodu strohosti - není to doma:-))
Budu se muset zamyslet nad způsobem veršopsaní:-), díky za reakci, cením si jí...
Thea v tramvaji
03. 02. 2019Zajímavé... prostředí, které neznám na vlastní kůži, ale funguje to jako film. Místy až moc strohé. Ale to je asi dobře. Není to doma :)
Jani, ano, celé svátky jsem dlela v Jáchymově ... tam to vřídlo opravdu duní, když napouštějí vany...děkuju:-)
Moc pěkné - z různých koutů světa, a nakonec i trochu geologie :-))) TIP
Čtu to podruhé, Irčo. Má to takovej krásnej spád do toho podloží, jako bych to tam slyšel. Rád jsem četl.
Báseň roku 2019. Nic ve zlým, ale taková nuda s číšníky a čechem, který mezi rusy něco jí, tudy cesta nevede. Sračka
Bohatě silvestrovsky "nadívané" menu mezinárodního cvrkotu. Povedená práce.
Evženie Brambůrková
02. 02. 2019A já lázně nedostanu asi nikdy, prý jsem moc zdravá. :-) /T
blacksabbath
02. 02. 2019nomen adiectivum ..... adiectum ......to, co leží vedle.....:-)...Tip
Hezké propojení dvou světů, líbí se mi mandle a mandlování ubrusů.
Jak chutnají adjektiva?
Tip.