Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRýľoviská
Autor
Karpatský knihomoľ
Bol jún rástol letokruh
z juhu vŕzgal slnovrat
dážď pleť menil na mokrú
nízko vzlietli krídla vrát
Od šťastia som zabudol
hľadať šťastie života
tam v rajčinách za búdou
obchádzala samota
37 názorů
Zeanddrich E.
27. 02. 2021Mně to také připomnělo Skácela :)
Karpatský knihomoľ
05. 06. 2020Skácel je skvelý ale prirovnávať k nemu by som si netrúfal. Vďaka za návštevu fusky.
Karpatský knihomoľ
01. 11. 2019patricia, vďaka
patricia w.
01. 11. 2019netřeba slov :*)
Karpatský knihomoľ
30. 03. 2019Jéé, ďakujem dadadik za nahliadnutie a všetkým redaktorom za výber, mimoriadne si cením.
Vracím se - malebnost slovenštiny tady na malém prostoru pěkně vyniká, podtón "věčného smutku" pro mě má skutečně vzdálenou podobnost s tvorbou dajakbola.
Stárnoucí vlk
16. 03. 2019fajn )
atkijko, viď... (k tomu oslovování básní). A nesmírně se stydím na tu záměnu časování skloňováním, kdoví nač jsem zasejc myslela.
Anebo na to jít přes skloňování a bylo by to ryjoviště - velmi blízko svou vodnatostí oběma rýžovištím, kteréžto termíny (navzdor nesporné dřině) poeticky vyznívají.
Ryjovisko.
Tak, myslím, že to máme úspěšně rozlousknuto, a nyní již se jen nějak dohodnout tuhle se ctěným autorem na odpovídajícím podílu nehynoucí lingvistické slávy!
Hamižně pandrholský smajlík krkovičkovitého typu.
Taktéž jsem nad tím přemítala a dospěla k názoru, že my Češi jsme holt odkázáni na podkuřování tuhle nestranné porotě (viz soutěž Našrot) a užití zemědělské techniky na úkor běžných ručních nástrojů, neboť se zmůžeme tak na oraniska, oraniště; anebo to nechat na přírodě zcela a dovolávat se kališť.
Ta ryťoviště a rýtoviska... nu, snad přivyknout jedině přes vidinu letovisek? Návržně lenivý smajlík.
mimochodem, když jsem si tedy přeložila tento novotvar do češtiny, rozhodně nevyzníval takto libozvučně ... jestliže rylovanie=rytí /ryťoviska:)...omluva autorovi.
Karpatský knihomoľ
15. 03. 2019Silene, áno, mnohé miestne názvy sú úžasné, možno už nerozlúštiteľné pre etymológa ale aké žriedlo fantázie
Čudla ďakujem
Karpatský knihomoľ
15. 03. 2019atkij, vysvetlenie je v odpovedi vyššie pre Silene
PS: nemal som v úmysle niekoho obťažovať svojimi novotvarmi
Karpatský knihomoľ
15. 03. 2019Musaši som rád, že sa páči
ysslandia ďakujem za rozbor, minimálne ten nešťastný tretí riadok budem musieť prerobiť
Silene, Rýľoviská sú mojim krycím názvom, resp. synonymom pre vidiek - venkov, kde sa záhrady rýľujú
Peter, pokud nejde výše o výtku metru, zkusila jsem si dotčenou pleť variovat tváří, mohlo by tak jít zároveň i o tvář krajiny, což by textu z mého pohledu ohromně slušelo.
Smím se optat, kým, čím, jsou Rýľoviská, místem, nebo přívlastkem? Neboť neznám, což mě mrzí...
no ten dážď pleť menil- stoplo aj mňa. Pre mńa je však text zaujímavý aj z "iného " pohľadu. Ak by som ho rozkúskovala na fragmenty, určite by mi vadili spojenia dážd-pleť, toto akože ozaj, krídla vrát, šťastie života- lenže : autor daný text vystaval tak, že spomenuté výrazy text skôr oživujú, ako "hyzdia", takže pre mna naozaj celkom zaujímavé vidieť veľmi fajn prácu autora, ktorý dokázal postaviť tieto obrazy tak, aby boli hutné a výpovedné. Pre mńa prevoňané lahkosťou a samozrejme, takým miernym podtónom a atmosférou garanovskej poézie... Celkom som spokojná.
Karpatský knihomoľ
15. 03. 2019Lnice, takto utešuješ?