Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTeplotní rekordy
Autor
bixley
Jakmile se na jaře teploty dotknou magických dvaceti stupňů, začnou všichni zpravodajci jásat. „V Česku na mnoha místech padly teplotní rekordy“ hlásají titulky. V televizních zprávách doplňují informaci o teplém počasí reportážemi a rozhovory s lidmi na ulici.
„Tak jak jste si užil dnešní teplou neděli?“
„Nó, bylo to fajn, byl jsem se projet na kole,“ řekne muž s helmou.
„A co vy?“
„My jsme byli s dětma na výletě v lese, skvělý,“ usmívá se nadšeně maminka se dvěma předškolními ratolestmi.
Ale opravdu je to při globálním oteplování taková radost? Spíš bych navrhovala tuto novinářskou rétoriku:
„Teploty dnes bohužel dosáhly na mnoha místech dvaceti a více stupňů. Je to katastrofa. Při tomto trendu budou tát ledovce daleko rychleji a hrozí mnohem horší sucha než v minulých letech. Doufáme, že ministr životního prostředí narůstání teplot vyhodnotí a bude usilovat o snížení skleníkových plynů a dalších emisí.“
14 názorů
Evženie Brambůrková
27. 03. 2019Nezoufej, zatím se březen držel normálu a duben také nevypadá moc teple. :-)))
Leraku, díky.
Aleši, možná problém je dnes v tom, že jsme schopni všecko tak přesně změřit, od teploty přes mikroplasty až po množství polétavého prachu ve vzduchu... Naši předkové taková měřidla neměli, tak asi byli víc v klidu. :-)
aleš-novák
27. 03. 2019patnáct největších zaoceánských lodí má stejné emise jako všechna auta na světě dohromady.
žádný ministr nezařídí to, aby lidé přestali kupovat "laciné" čínské zboží , které přijede v těch lodích...letadla na tom nejsou ekologicky o nic lépe...
aleš-novák
27. 03. 2019možná by stačilo, kdybychom se naučili regulovat sluneční žár. člověk sám o sobě má na klimatické změny skoro nulový vliv. Teploty se měnily i v době pračlověků...
Nic uhozeného, bixley, z podstaty věci máš samozřejmě pravdu, jenže - kdo by "kazil lidem dobrou náladu??" Povinné je zubit se a nepřipouštět starosti... alespoň v médiích...