Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seK výšinám ?
Autor
Umbratica
Zapomněla jsem kód
k zašifrované poezii
přesto s lanem a cepínem
sveřepě zkouším
dobývat vrcholky v mlze
Vítr však sílí
a sněžní levharti - irbisové
s pohrdáním
močí na rezavé skoby
zatlučené
v liniích obvyklých tras
To věčně špatné počasí ...
Ty nedostupné kopce slov
jež nerozmrazí láskyplný dech
nebot´ se nedají
recitovati v pauzách
mezi polibky ...
24 názorů
Evženie ,
tak prvovýstup se mi celkem vydařil , ale asi to chce zamířit někam ještě výš . Díky za tip .
Okamžiku ,
jsem spokojená , že se lidem líbí , co píšu . Takže ano - výborný návrat .
Alegno ,
snažím se zdolávat ty kopce slov , které mě v noci straší ve snu , ale připadá mi , že pořád jen stojím kdesi na úpatí .
Leraku , děkuji , ale nevím , jestli můj dnešní příspěvek a moje příspevky zítřejší nebudou spíše takovými variacemi pro temnou strunu .
qíčalko ,
předpovídala jsem , že si nikdo ani nevšimne , že tohle je pouze druhá verze jisté básničky , která už tu byla .(...) . Safián mi doporučil jisté úpravy , já jsem ho poslechla a ještě jsem upravila první sloku , ale i tak tady zůstalo asi sedmdesát procent původního textu . Druhá verze byla opravdu podstatně úspěšnější .
Evženie Brambůrková
01. 04. 2019Hned první verš mi je sympatický. A dál se to velice vydařené :-) /T
Díky Knihomole . Tohle je taková horská básnička a já jsem si hned myslela , že se bude Slovákům líbit . Slováci jsou většinou horalové a to se mi na nich líbí . Ale my Moraváci jme měli taky svoje horní chlapce . Jmenovali se Ondráš a Juráš .
Karpatský knihomoľ
01. 04. 2019tip na počesť ulovených irbisov a páuz "mezi polibky"
Díky ,Goro .
Irbisové jsou strašně krásní , ale velmi nebezpeční levharti . Z genetického hlediska to jsou totiž vlasně jen malí tygři , kteří vyměnili pruhy za skvrny , Jako malá holčička jsem kdysi byla v kině na sovětském filmu o sněžném levhartovi , kterého chtěli ulovit a dát do zoo. Když ho honili lovečtí psi , několik jich zabil pouhým mávnutím tlapy . Nevím , proč dali Rusové tak drastické scény do filmu pro děti . Brečela jsem ještě když jsme vycházeli z kina . Bylo mi těch psů strašně líto . Levhatra nakonec chytili tak , že na něj hodili sít´. Zapletl se do ní a byl vyřízený .Pak ho v té síti nesli dva chlapi na tyči , kterou měli přes rameno . Ten film ve mně zanechal tak silný zážitek , že si ho pamatuji dodnes.
dada , díky .
Vlaječku jsem nezapomněla . Mám ji na dně ojíněného batohu .
Díky , Diano . Jsem ráda , že tě to potěšilo a možná i překvapilo , jak píšeš .