Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOdkvétání
Autor
Umbratica
Vyhnálovský mráz
Už zas komíny !
Bílé třešně u chalup
halí hustý dým
Mrazivé ráno -
I z kouře nad střechami
zpívají kosi
Nad tulipánem
prolétla první včela
mezi sazemi
Odkvétání
Střemcha odkvétá -
Balvan má špičku bílou
jak hora Fudži
Květy se drolí
třešeň z dvou vraných koní
dělá grošáky
Nad bílou třešní
vychází bílý měsíc
Též ho ubývá
21 názorů
oran,
české haiku je těžká disciplína, protože Češi mají naprosto jinou mentalitu než Japonci a protože neexistují žádné klasické vzory, vzoroví autoři od kterých by se mohl autor učit.
Evženie,
už jsem o tom kdysi psala. U nás mají boháči většinou dva kotle. Jeden na plyn, druhý na všechno. Plynem skoro nikdo netopí, mnozí naopak topí hnědým uhlím. Nejhorší je právě to zatápění ráno nebo večer. Jak se oheň rozhoří, už to tak nečoudí.
Andělko,
děkuji. Jsou to jen takové momentky z venkova a jaro na venkově je asi všude podobné.
Evženie Brambůrková
18. 04. 2019Tak to snad kdysi bývalo:-))) Druhá se mi líbí nejvíc. /T
Dnes mále ekologické kotle. Pokus o vtip.
CarverIsBack2
18. 04. 2019Ali,
tohle byli takoví grošáci v negativu : černí s bílými tečkami.
Taky se ráda usmívám .
Je úplněk. Tak to asi zas jednou nebudu spát. Možná aspoň napíšu nějaké úplňkové haiku. Ta patřila ve starém Japonsku mezi nejoblíbenější.
daddy,
Vyhnálovský mráz je opravdu autentický. Naštěstí u nás byl jen jeden stupeň pod nulou. Horší je, že pořád hrozně fouká.
Z Okvétání je autentické třetí haiku, napadlo mě v úterý na naší zahradě,když měsíc - opravdu bílý - trůnil nad rozkvetlou třešní. Zatím ale ještě přibývá. Dnes je úplněk.