Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDen páně
Autor
Umbratica
Nedělní ráno -
Ticho náhle prořízla
cirkulárka
25 názorů
Ale víš přece, že se v něděli nesmí řezat pilou, ani sekat benzinovou sekačkou ! Zhoršuješ si tím karmu !
orane,
tohle je free form haiku. Kdybys četl free form haiku a senrjú, věděl bys, že se tak vyskytují onačejší slova než " cirkulárka " .
Evženie,
kousek od našeho se už druhý rok staví barák. Taže hluk od rána do večera. Když potom ještě jeden soused v neděli začne řezat dřevo, chtělo by to raději odjet do města, kde je větší klid.
Diano ,
někdy mi připadá, že někteří v neděli sečou trávu a řežou dřevo schválně. Podle mých zkušeností je ve městě v neděli větší klid než na venkově.
Karpatský knihomoľ
21. 04. 2019vydarené
Evženie Brambůrková
18. 04. 2019Ne, u nás to je hoblovka nebo protahovačka a jsem šřastná, když to není dlabačka. To už se nedá spát. :-)))
Vím, že cirkulárka zde byla. Tohle dnešní má skutečně švih a říz...souhlasím.
Snake,
ve skutečnosti to bylo tak, že jsem psala haiku o mlze. To haiku znělo původně takto :
Mlha v údolí -
Vesničku prozrazuje
jen cirkulárka
Nedělní ticho a jeho proříznutí mi ale pak připadalo říznější.
Já osobně bych tenhle text viděl spíš jako senrjú, ale velmi povedené, v tomhle případě se mi líbí i ta inklinace k rozplynutí hranice mezi metaforičností a nemetaforičností u slova prořízla.
Tohle tu nebylo, jen se to lehce podobá některým tradičním haiku, jedno bylo nějak takhle (volná citace)
výstřel
rozpůlil město
na dvě části
T.
Goro,
napadlo mě, že možná myslíš tohle Musašiho haiku :
Nedělní piknik -
Sekačka za plotem žne
dobrou náladu
Jse to o něčem jiném, ale princip je vlastně stejný. To uznávám .
Goro,
nevím o tom, že by tady něco takového bylo. Ale možné je všechno. Nevylučuji, že různí lidé mohou mít stejný nápad. Mně to haiku ale napadlo včera a dost dlouho jsem ho vybrušovala.