Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAkustika
Autor
Umbratica
Opuštěný chrám -
Od klenby se odráží
křik z hnízda vrabců
Les kam dohlédnu -
V dálce si povídají
pila s kukačkou
22 názorů
Fantaskní obrazy napolo zřícených gotických chrámů v lese jsou jedny z nejznámějších Friedrichových obrazů. Jestli měl k těm obrazům nějakou předlohu v realitě, to nevím, ale z hlediska symbolů to samozřejmě znamená zkázu skutečného velkého umění v době nástupu kapitalismu.
Některá moje haiku, jako ta pila s kukačkou, jsou trochu bláznivá, protože já sama jsem trochu bláznivá.
Zříceninová? Tak Friedrich nějaké zříceniny namaloval, ale já bych řekl, že pro něj jsou typické spíš zamlžené horské krajiny. Ale to je jedno. V tom druhém haiku se nějak nemohu srovnat s kukačkou a pilou.
Díky,kvaji. To je taková ta zříceninová romantika podle vzoru mého oblíbeného malíře C.D.Friedricha.
Dievča,
sekačkám věnuji tři haiku zítra. Ten malý cyklus jsem nazvala "Trávnice".
Marku,
ráda píšu haiku o tom, co je slyšet. My máme les kousek za chalupou a tenhle "dialog" je tam slyšet velmi často.
Romane,
jsem ráda, že tě moje haiku pořád baví, i když jich chrlím taková kvanta.
zeledo,
myslím, že je nutné najít jakýsi kompromis mezi klasickým japonským haiku a českou mentalitou. Pokouším se o to.
CarverIsBack2
24. 05. 2019dievča z lesa
24. 05. 2019Taky jsem napsal fůru haiku, je to dnes móda. Ale nejsem purista formy, mám i veršované. Nemám rád tvůrčí mantinely.