Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBásnička o mámě
Autor
atkij
Prý je šťastná jako blecha,
když mě drží v náručí.
A já rád se držet nechám!
Jen naoko zamručím.
Po medvědím – pusou z medu
přidám dvě tři štípané.
Být kočka, tak snad i předu,
jenže jsem spíš hafanem.
Máma zase jarní louka
s vlasy barvy obilí.
Sotva na ni chvilku koukám,
letí pusa motýlí.
24 názorů
Píšeš pěkné verše, mají myšlenku i rytmickou skladbu. Žádná intelektuální divočina. Pohodové čtení.
Karpatský knihomoľ
24. 05. 2019nádhera
Pekná práca. Tiež si dovolím doplniť, spomenúť, pretože doteraz vyzdvihnuté sa mi príde stále málo:
Autorka starostlivo a primerane deťom pracovala s dĺžkou textu. Detský čitateľ je náročný a okrem iného limitovaný aj dĺžkou času, počas ktorého si dokáže udržať pozornosť. Čím je dieťa menšie, tým sa ťažšie sústredí. V porovnaní s dospelými je pre deti charakteristická slabá pozornosť, unaviteľnosť, dieťa sa nevie na dlhšiu dobu sústrediť.
Táto báseň si zaslúži spomenúť i to, že zohľadňuje detské potreby aj v tomto ohľade a je podmienkou pre jeho zblíženie sa s literatúrou.
Kladne hodnotím tiež prológ, ktorý je primeraný vedomostnej úrovni dieťaťa a učí dieťa rozlišovať medzi rozličnými formami bozku.
Tiež veľkosť, použitý font, farbu písma a delenie na strofy nik nespomenul. Práca ma uspokojuje aj po tejto stránke a dávam autorke jednotku.
aleš-novák
23. 05. 2019a Jitce se omlouvám, že narušují intimitu motýlího polibku...je to opravdu velmi intimní radůstka...
aleš-novák
23. 05. 2019moje poznámka byla míněna obecněji, jen se ocitla zrovna tady...každý byl dítětem, tak se může vcítit do malé čtenářské duše...
nemyslím, všeobecne sa traduje / aspoň u nás /, že písať pre deti je oveľa ťažšie ako pre dospelých. Dieťa je špecifický čitateľ, ak text nie je preň zaujímavo a vhodne podaný, odmietne ho čítať, počúvať, vnímať krásu slova. "lacnými brakmi " dosahujeme v podstate to, že vypestujeme u detí averziu k poézii, k čítaniu,.. Ospravedlňujem sa za avi, ale keďže si evidetne narážal na môj komentár, tak som si dovolila zareagovať. To je odo mňa všetko.
aleš-novák
23. 05. 2019rozlišování těžkosti psaní pro děti a pro dospělé mi připadá nesmyslné. Autor má být náročný hlavně sám na sebe, bez ohledu na cílovou skupinu. Tohle může být určeno všem, nejen dětem...
Dovolím si doplniť, pretože báseň si to určite zaslúži a vyzdvihnúť rytmus mi príde dosť málo.
Písať pre deti je naozaj ťažké. Buď autor podriadi obsah forme, takže sa dostávame na balans nezmyselností, alebo plávame po povrchu,prípadne sa obmedzmeí na riekankovú formu,kde obsah opätovne pokuľháva a dostáva sa do úzadia lacných a predvídateľných rýmov. Ku cti autorky slúži, že okrem transportu nehy, emócii, vnímania, dokáže vtesnať do textu veľmi dôležité "maličkost ", ktoré vykresľujú vzťah, poznanie, skúsenosť a poskytujú zároveň plnohodnotný obsah.
text je plynulý, melodický, s veľmi trefnými výrazmi a prirovnaniami -mačiatko-pes, pre mňa veľmi výstižne vykreslené detstvo, keď dieťa naoko naozaj frfle, "šteká" a pritom zúfalo túži po objatí.po bozku,po nehe...celkovo to vyjadrenie puta medzi dieťaťom a matkou je veľmi ľahúčke, nenásilne, bez veľkých metaforov, na báze každodenných pojmov,ktoré sú pre dieťa blízke, ktorým dieťa veľmi dobre rozumie. a zároveň sú prijateľné na príjem, podanie aj pre dospelého čitateľa- v rámci podania dieťaťu. Veľmi pekná príjemná práca.
Pomerančová
23. 05. 2019Krásně něžná. A chválím rytmus. Psát pro děti je těžké. tip