Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJen hra
Autor
Umbratica
Jen hra
Pořád to někdo vzdává
a hned se uráží
z prázdného vlaku mává
prázdnému nádraží
Pořád se někdo ztrácí
vytrácí z paměti
Slova jsou tažní ptáci
přiletí - odletí ...
Básníci verše chrlí
potom se odmlčí
vyhasnou ztratí vůli
Kdo jim co poručí ?
Litují sami sebe
trucují v ústraní
Chlapečku už se seber !
I trn tě poraní ?
Růženko nespi vstávej
nečekej na prince
Šípkovým růžím mávej
zamávej mamince
a honem se vrat´ do hry
nejbližším rychlíkem
Hod´ za hlavu své prohry
i křivdy veliké
Pořád to někdo vzdává
a hned se uráží
Sláva je polní tráva
úspěch je závaží
26 názorů
Kdysi jsme s Agátou byly několikrát svědkyněmi toho, jak jediná kritika člověka, který už tu teď není, doslova vyhnala některé nováčky z Písmáku. Myslím, že vysoké nároky je třeba klást jenom na toho, kdo sám deklaruje, že má vysoké cíle.
Tvým knížkám přeju úspěch a hodně čtenářů.
Alice, máš pravdu, že kritiky by neměly být příliš ostré, aby nováčky neodrazovaly od psaní. Kdo však psát chce, bude psát i nadále. Litweby, jako Písmák, nebo Pište Povídky nejsou vždy objektivním odrazem kvality textů, vždy záleží na literárních zkušenostech kritiků, do jaké míry dokáží dané dílo hodnotit podle obecně daných kritériíí a emocionálního působení.
Já spíše, než na tento web, se nyní soustřeďuji na poslední korektury svých dalších třech knih. Pravdou je, že jsem trochu podcenil pravopisnou stránku svých textů a tady na Písmáku jsem dostal dobré školení. /vřelé díky Silene/
Evo,
k té básničce mě inspirovalo několik autorek tady na Písmáku. Chvilku jsem komentovala jejich básničky jako jediná. Asi jsem je měla víc chválit,protože to velmi rychle vzdaly. Ale to se tady stává často. Hodně lidí to zkusí a když nemají úspěch, zmizí stejně rychle jako se objevili.
Silene,
zdá se, že vázané verše ted´ momentálně zase "letí" . Ono je to jak kdy. V červnu se zase pokusím přispět něčím vázaným.
Safiáne,
moc děkuji za chválu i za tip. Těší mě,že ty verše označuješ jako píseň a povzbudilo mě to v dalším psaní textíků.
En,
ne, tohle už nepropadne. Tak příště zkusím už zas něco podobného zařadit jako textík.
Evženie,
ráda bych byla zpěvná jako ruští básníci, třeba Jesenin nebo Cvetajevová. Třeba ruský folk je dodnes mnohem lidovější než ten náš.Budu toho, co se Rusů týče, načíst víc.
kalip,
díky. Když vidím, že více lidí v té básničce poznává text, tak se asi k textíkům zase vrátím.
zeledo,
někdy mě k tvorbě inspiruje přímo Pímák. Když mám čas, píšu poměrně dost kritik hlavně nováčkům a mrzí mě, kolik lidí "odpadne" hned po první kritice, která v mém případě nebývá, co se nováčků týče, nikdy zvlášt´ ostrá, ale bývá spíše laskavá. Někteří lidé to vzdávají hned po prvním neúspěchu, a to je škoda.
Ako celok (obsah-forma) upútalo veľmi
zaujal ma o niečo viac obsah - a páči sa mi
a keby si vynechal
Básníci verše chrlí
potom se odmlčí
vyhasnou ztratí vůli
Kdo jim co poručí ?
text by mohol platiť pre celý život. Ale chápem, že si to zúžil.
Krásná píseň (myslím tím básnickou formu). Rilke ji spolu se sonetem považoval za nejtěžší. I když zásadně netipuji, tady tip dám.
Evženie Brambůrková
27. 05. 2019Optimistické a zpěvné. :-) /T
Taky se mi to zdá hezky zpěvné. V druhé sloce mi trochu neladí to, že sloveso ztrácí je hned následováno slovem vytrácí. Jinak prima.
Původně jsem to chtěla zařadit jako písňový text, ale prakticky všechny mé písňové texty končí jako propadáky a tak to raději nechám, jak to je. Kdyby to ale někdo chtěl zhudebnit, tak nemám nic proti.